וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפייה לזינוק בת"א בעקבות העליות בעולם

נתן שבע

21.9.2008 / 8:46

תוכנית החירום של הממשל האמריקאי, בעלות של 700 מיליארד דולר, עודדה את המשקיעים והזניקה את השווקים בסוף השבוע

ייתכן שהיום יוכלו גם המשקיעים בתל אביב לנשום לרווחה. תוכנית החירום עליה הכריז הממשל האמריקאי הזניקה את השווקים לסוף שבוע של עליות בארה"ב ובאירופה וצפויה למשוך את תל אביב מעלה. מדד המעו"ף איבד מתחילת השנה 30% לאחר שרק בשבוע שעבר הוא צנח ב-10%.

עם זאת, ברור למשקיעים כי גם אם נראה עליות שערים היום ובימים הקרובים, עדיין לא בטוח כי הסתיים המשבר. המשקיעים עשויים לשאוב עידוד ממלחמת החורמה של הממשל האמריקאי במשבר.

הממשל נקט בתוכנית החירום שעלותה כ-700 מיליארד דולר, שנועדה להרחיב את סמכויות משרד האוצר האמריקאי לרכוש ניירות ערך בעייתיים מחברות הפיננסים, ובכך לנקות את מאזניהן ולהחזיר למגזר את אמון המשקיעים. תוכנית החירום, שזקוקה עוד לאישור הקונגרס, תעניק לשר האוצר סמכות להחזיק בניירות ערך מגובי משכנתאות בשווי של עד 700 מיליארד דולר, בכל רגע נתון. בסך הכל השלימו הבורסות בארה"ב זינוק של עד 8% ביומיים. את העליות הובילו מגזר הפיננסים, כאשר הוראה חדשה של רשות ניי"ע עצרה את המסחר בשורט שם על 700 מניות פיננסים.

גם מדד התל הבונד, שקרס ב-9% ב-3 השבועות האחרונים, עשוי להתאושש היום. הירידות באו בעיקר בשל גל המכירות של הציבור והנזילות הנמוכה של איגרות החוב. מבין האיגרות הגדולות במדד קרסה אפריקה מסדרה כ"א שנמחקה בסדר גודל בלתי נתפס בשני ימי המסחר - כשליש משוויה.

את הירידות בתל אביב מתחילת השנה מוביל מדד הנדל"ן עם ירידה של 62% מתחילת השנה. מניית אפריקה ישראל ירדה לשפל מאז שנת 2004, לאחר שמחקה כמעט 90% מאז השיא בו הייתה במאי 2007.

מניות הדשנים בארה"ב רשמו אף הן עליות, והיום עשויה ליהנות גם כי"ל. כך פוטאש קפצה ב-7% ואגריום עלתה ב-11%.

קצת נחת לחברת האחזקות כור. החברה, מקבוצת אי.די.בי, תרשום רווח של 135 מיליון שקל ממכירת מניות קרדי סוויס, שביצעה אתמול. הרווח יירשם ברבעון השלישי של 2008, כאשר בסך הכל תרשום החברה רווח של כ-416 מיליון שקל בגין מימוש מניות קרדי סוויס.

מבין המניות הדואליות בולטת נייס בפער חיובי של 12%, וריפון בפער חיובי של 6.7% וטבע בפער של 1%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully