וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מתח בהיריון משפיע על התפתחות הילד

21.9.2008 / 7:17

לפי מחקר קנדי חדש, ילדים שאמותיהם היו תחת לחץ בזמן ההיריון נוטים להתפתחות אינטלקטואלית נמוכה יותר

ילדים שאמותיהם היו במתח במהלך ההיריון עלולים להיפגע בדרכים שונות, בהן פגיעה בהתפתחות האינטלקטואלית, כך מגלה מחקר חדש שנערך בקנדה. עד כה היה ידוע כי מתח משמעותי שחוות נשים במהלך ההיריון עלול להשפיע על התפתחות העובר, אך ידוע פחות על השלכות ארוכות טווח על התפקוד הקוגניטיבי של הילדים.

המחקר העריך את ההתפתחות האינטלקטואלית והמילולית בקרב 89 ילדים בני חמש, שאמותיהם נשאו אותם ברחמן במהלך סופת קרח בחבל קוויבק שבקנדה. הסופה הותירה מיליוני אזרחים ללא חשמל במשך כשישה שבועות. החוקרים מצאו כי ההתפתחות המילולית והקוגניטיבית נטתה להיות נמוכה יותר בקרב ילדים שאמותיהם היו תחת לחץ גדול יותר בזמן הסופה - חיו למשך זמן ארוך יותר ללא חשמל, נאלצו להישאר בבית או שהפסידו את הכנסתן.

עם זאת, מציינים החוקרים, כל הילדים היו בטווח ההתפתחות הנורמלית. לדבריהם, הסיבה להשפעה על התפתחות הילדים עדיין אינה ברורה, אך הקשר נשמר גם בקרב ילדים בעלי רקע שונה מבחינת החינוך, ההכנסה והעיסוק של ההורים. החוקרים הזכירו כמה אסונות טבע נוספים, כמו הוריקן קתרינה בארה"ב או הצונאמי שפגע באסיה ב-2004, שאפשר והשפיעו במידה גדולה יותר על נשים הרות וילדיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully