וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה למי שיעליב את האפיפיור

21.9.2008 / 6:37

קומקיאית איטלקית ניצלה מחמש שנות מאסר, לאחר שאמרה שבנדיקטוס ה-16 ייענש בגיהינום בגלל יחס הכנסיה להומוסקסואלים

קומיקאית איטלקית שאמרה שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 ייענש בגיהינום בגלל יחס הכנסיה להומוסקסואלים, ניצלה מהעמדה לדין לאחר שהממשלה מנעה בשבוע שעבר את פתיחת החקירה נגדה. סבינה גוזנטי היא אחת המבקרות הנשכניות ביותר של הפוליטיקה באיטליה. היא אמרה את הדברים ביולי האחרון ברומא, בפני קהל מריע של אלפי בני אדם.

התובע האיטלקי חשד שהתבטאויותיה הפרו חוק המגן על כבודו של האפיפיור, מנהיגם של 1.1 מיליארד קתוליים, בשל חוזה שנחתם ב-1929 עם הוותיקן. החוזה, החתום על ידי המנהיג הפשיסט בניטו מוסוליני, דורש את אישור הממשלה לשם התחלת החקירה. שר המשפטים האיטלקי, אנג'לינו אלפאנו, החליט שלא לאשר את פתיחת החקירה. "החלטנו שלא להרשות זאת, מאחר שאני מכיר היטב את יכולתו של האפיפיור לסלוח". אמר.

בוותיקן אמרו כי הם רואים את התיק כסגור. "החלטתו של השר היא נבונה", אמר דובר הוותיקן, האב פדריקו לומבארדי. "סמכותו של האפיפיור היא נעלה מדי מכדי שייפגע מהדברים. ברוב נדיבותו, הוא רואה את התיק כסגור".

בחוזים שביססו את הוותיקן כמדינה ריבונית בתוך איטליה נקבע כי העונש בגין העלבת האפיפיור יהיה חמור כמו העונש בגין העלבת נשיא איטליה, עונש העומד על חמש שנות מאסר.

גוזנטי, הידועה בדברי ביקורת החריפים שהיא מביעה נגד ראש הממשלה סילביו ברלסקוני, מרבה להתלונן על הצנזורה המוטלת על כלי התקשורת באיטליה. תוכנית הטלוויזיה שלה בוטלה ב-2003 בעקבות תביעה שהגיש ברלוסקוני בטענה להשמצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully