וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וברק נפגשו, אך לא הגיעו להסכמות

פנחס וולף

20.9.2008 / 23:27

שר הביטחון ויו”ר האופוזיציה דנו בהתפתחויות הפוליטיות, אך לא הגיעו להסכמה משותפת. יו”ר המפד”ל בתום פגישה עם לבני: ”בחירות או ממשלת חירום”

מסלול עוקף לבני? שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק נועד הערב (שבת) עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במשרד הביטחון בתל אביב. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי במשך למעלה משעה וחצי דנו השניים בעניינים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים וכן בהתפתחויות הפוליטיות האחרונות.

ברק הדגיש בפגישה את החשיבות שהוא מייחס בעת הזו להקמת ממשלת חירום לאומית, ואילו נתניהו אמר כי מאותן סיבות בדיוק ובשל כישלונה המתמשך של ממשלת קדימה, יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר ולבחור הנהגה חדשה למדינת ישראל. בהודעה שפורסמה בתום הפגישה נאמר, כי היא היתה עניינית והתקיימה באווירה טובה. השניים סיכמו, כי ימשיכו להיוועד גם בעתיד, למרות הבדלי הגישות ביניהם. מחר צפוי ברק להיפגש גם עם יו"ר קדימה הנבחרת, שרת החוץ ציפי לבני, ועם יו"ר ש"ס אלי ישי.

במקביל, לבני נועדה הערב עם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב. בתום הפגישה אמר אורלב: "איני רואה סיכוי להקמת ממשלה יציבה, ולכן יש לקצר את תקופת הגסיסה הפוליטית של הממשלה ולפעול להקדמת הבחירות לאלתר". אורלב הציע ללבני לגבש תאריך מוסכם לבחירות, או לחלופין לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית לתקופה קצובה של שנה, בהשתתפות הסיעות הציוניות, "כדי להתמודד עם האתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים".

אתמול נפגשה לבני עם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, ועם יו"ר מפלגת הגמלאים השר רפי איתן. בסיום פגישתם אמר אורון, כי "בפגישה הובהר לי שיש ללבני עניין לראות את מרצ בקואליציה, שהיא עוסקת עתה בהקמתה".

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להגיש מחר את התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס לאחר שיודיע על כך לשרים בישיבת הממשלה. הנשיא צפוי להתחיל בהתייעצויות עם ראשי סיעות הקואליציה עוד לפני צאתו ביום שני בלילה לעצרת האו"ם בניו יורק. בתום ההליך פורמאלי הוא כנראה יטיל את הרכבת הממשלה החדשה על יושבת ראש קדימה הטרייה, ציפי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully