וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החירום בארה"ב הקפיצה הנפט ל-105 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

20.9.2008 / 12:59

מחיר הנפט זינק ב-7% אך ירד ב-3% בסיכום שבועי. הזהב רשם את הנפילה החדה ביותר שלו זה 25 שנה - 4%

מחיר הנפט קפץ היום בקרוב ל-7%, ונסגר ברמה של כ-105 דולרים לחבית על רקע הערכות כי תוכנית חירום של הממשל האמריקאי - אשר מסתמנת כהתערבות הגדולה ביותר בשווקים הפיננסים מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת - עשויה לסייע לפתרון משבר האשראי ולהביא לצמיחה בביקוש לנפט.

מחיר הזהב, הנחשב למקלט עבור משקיעים בעתות משבר, נפל ב-4% לאחר שבמהלך המסחר צנח בשיעור החד ביותר זה 25 שנים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 104.55 דולר לחבית, זינוק של 6.8% או 6.67 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-3.3% - עלייה שבועית ראשונה מאז אוגוסט. עם זאת, מחיר הנפט עודנו נמוך 29% משיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם ביולי.

החוזים על הבנזין למסירה באוקטובר נסגרו בניו יורק במחיר של 2.5987 דולרים לגאלון, עלייה של 4.7%. המחיר הממוצע של הבנזין בתחנות הדלק בארה"ב עלה היום ב-2.8 סנט ל-3.807 דולרים לגאלון, לפי נתוני AAA.

החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 861.5 דולר לאונקייה, נפילה של 4% או 35.5 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר האלקטרוני אמש כבר נפל מחירם ב-7.6% - הנפילה החדה ביותר זה יותר מ-25 שנים. בסיכום שבועי קפץ מחיר הזהב ב-13% בעקבות זינוק במחירו שרשם ביומיים הקודמים.

הממשל בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - החל לטפטף היום את מרכיבי תוכנית החירום שלו, שתגובש במהלך סוף השבוע. על פי הדיווחים, תכלול התוכנית שורה של צעדים להתמודדות עם המשבר בשווקים. בין הצעדים: משרד האוצר יבטח קרנות קמעונאיות ומוסדיות בעלות של עד 50 מיליארד דולר; מחיקת נכסי משכנתאות בעייתיים ממאזני בנקים בהיקף של מאות מיליארדי דולרים; יצירת ביטוח פדרלי למשקיעים בקרנות כספיות, בדומה לפקדונות בבנקים. קרנות כספיות בארה"ב מחזיקות נכסים בשווי 3.4 טריליון דולר.

מוקדם יותר, הודיעה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) על תקנת חירום האוסרת על ביצוע עסקות שורט במניות של 799 מוסדות פיננסיים. ההודעה באה כיממה לאחר הודעת הרשות הבריטית לניירות ערך על איסור דומה.

בניסיון לבלום את החרפת המשבר בשוקי הפיננסים העולמיים, הכריזו אתמול הבנק הפדרלי ובנקים מרכזיים גדולים נוספים בעולם על תוכנית להזרים 180 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully