וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה סוגרת משרדים פלסטיניים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2008 / 11:10

גורם בכיר ב"חזית העממית" אמר כי סוריה מבקשת להפחית את מספר הפלסטינים במדינה ודרשה מ-6 ארגונים לסגור את משרדיהם בדמשק

"סוריה ביקשה משישה ארגונים פלסטינים היושבים בדמשק לסגור את משרדיהם ולהשאיר רק משרד למתן שירותים אזרחיים". כך מסר הבוקר (שבת) גורם בכיר בארגון הפלסטיני "החזית העממית" לעיתון ירדני. הגורם הבכיר לא ציין את שמות הארגונים שנתבקשו לעזוב את הבירה הסורית, אולם ידוע כי משרדיהם של ארגונים פלסטינים רבים, כגון חמאס והג'יהאד האיסלמי, נמצאים בדמשק.

הגורם הוסיף כי סוריה ביקשה גם להפחית את מספר הפלסטינים הנמצאים בשטחה שהגיעו למדינה מלבנון בשל הנסיגה הסורית ממנה. לדברי הגורם, קיים קשר בין שני הצעדים הללו לבין המשא ומתן המתנהל בין סוריה לישראל והאפשרות שבקרוב המגעים יהפכו לישירים.

לפני שבועיים וחצי דיווחו מקורות לעיתון כוויתי כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עזב את דמשק ועבר לגור בסודן במסגרת הסכם בינו לבין המשטר הסורי. "ייתכן שמשעל עזב לסודן במסגרת ההתקדמות במגעים בין ישראל לסוריה", מסרו המקורות. חמאס הכחיש בתוקף את הדיווח ומסר כי יחסי חמאס וסוריה הם יחסים הדוקים.

הסבב החמישי של המגעים בין ישראל לסוריה היה אמור להתחדש ביום חמישי אולם הוא נדחה בשל התפטרותו של חבר צוות המשא ומתן הישראלי יורם טורבוביץ'. שר החוץ הסורי וואליד מועלם אישר השבוע כי הסבב נדחה "לבקשת הישראלים", וציין כי "כשישראל תהיה מוכנה לחדשו, נהיה מוכנים גם כן".

בתחילת החודש דווח עוד מפי מקורות המקורבים לארגון חמאס כי ירדן דחתה בקשה של ההנהגה הפוליטית והביטחונית של חמאס לאפשר לה להתגורר בבירה עמאן. לפי הדיווח, מנהיגי חמאס הבטיחו לראש המודיעין הירדני כי לא יעסקו בשום פעילות שתפגע בביטחון הלאומי הירדני ובאינטרסים של הממלכה, אולם הוא "סרב בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully