וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

20.9.2008 / 9:43

מה עשים עם גידול מוזר ולמה כדאי לילדים לגדול עם העלי חיים. הווטרינר שלנו מטעם פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

הכלבה שלנו בת תשע כיום. מגיל ארבע יש לה גידול כפי שרואים בתמונה, ובזמן האחרון הגידול גדל. האם ניתוח בא בחשבון או מה מומלץ לנו לעשות?

המסה בהחלט נראית כמו גידול, הדרך הנכונה להתייחס לכך היא לקחת בדיקת דם כללית, לבצע צילומי חזה ולקבוע תור לניתוח הסרת הגידול. העובדה שהוא גדול ומרשים לא אומרת כלום על מידת הממאירות שלו . יש לשלוח את המסה לאחר ההסרה לבדיקת פתולוג וכך להבין את האופי שלו ולקבוע את המשך הטיפול (או לא) לאחר הסרת המסה. לא כדאי לחכות יותר ממה שכבר חיכיתם כי הכלב סובל, בשלב הבא הגידול ידמם ויתכייב ועלול לגרום לזיהום מפושט.

כלבי בן שמונה. מאז היותו גור יש לו בעיה אחת: איבוד שליטה על סוגר השתן בזמן התרגשות - בכל פעם שאני חוזר מהעבודה או שמגיעים אורחים, הוא רץ בהתרגשות, ושכרוכנים ללטפו "מתפלקות" לו כמה טיפות

שלום ותודה על פנייתך, אפשר ראשית לשלול באמת בעיה בריאותית בדרכים המקובלות במרפאה – בדיקת שתן לפני הכל ואחר כך אפשר לשקול צילומים על חומר ניגודי להדגמת מבנה דרכי השתן. יש לפעמים פגמים אנטומיים או דלקות שעלולים לבטא בעיה. אפשרות נוספת היא אכן בעיה עצבית של חוסר שליטה על הסוגרים – בעיה זו נפוצה יותר בנקבות ולא בזכרים.

לאחר ששללנו את הבעיות שציינתי ולא ימצאו תשובות חיוביות (ואני מקווה מאד שלא) יש לקבוע עם מאלף שידריך אתכם כיצד לשלוט על התרגשות יתר. לעיתים יש טפטוף שתן בזמן התרגשות לכלב הסובל מחרדת נטישה ברמה כזו או אחרת.

האם רצוי לחסן כלב בן שש עשרה במשושה ובכלבת? עד לשנה הקודמת חוסן כל שנה, אבל נאמר לי שבגיל כזה כבר אין צורך.

שלום ותודה על השאלה החשובה .חיסון כלבת הוא חובה על פי החוק במדינת ישראל כל שנה בכל גיל לכל כלב החל מגיל שלושה חודשים ועד סוף חייו כל שנה. אין פה מקום לשיקול דעת .
לגבי חיסון משושה – אכן יותר ויותר מקובל לא לחסן כל שנה אלא לעבור לבדיקת דם כללית ובבדיקת הדם לכלול את האיתור של רמות נוגדנים למחלות הנפוצות שנגדן מחסנים במשושה.

הכלבה שלנו בת שנתיים. לפני כשלושה חודשים היא המליטה ומאז יש לה נשירה שלא מפסיקה, ואפילו מתחילה התקרחות. אנחנו בבניין ללא חצר, איך אפשר למנוע את הנשירה במיוחד כשאני לפני לידה? והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה למסור אותה.

ההמלטה וההנקה הן פעולות הדורשות הרבה אנרגיה וויטמינים. התזונה חשובה מאד להתאוששות ומניעת הנשירה. אפשר לתת לה כעת למשך החודש הקרוב מזון מרוכז במיוחד, לסרק הרבה ולהוריד את השיער המת עם מברשת מגרפה. לגבי המלטה נוספת מאד לא מומלץ ויש כעת מבצע עיקורים כלל ארצי בחסות משרד החקלאות בררי אצל וטרינרים קרובים אליך.

לגבי מסירה תלוי מה מידת הקשר שלכם איתה ואם אתם רוצים לגדל ילד בסביבה של אהבה חום ובעלי חיים. הוכח כי ילדים שגדלו כך סבלו פחות ממחלות , המערכת החיסונים שלהם היתה חזקה יותר והראו פחות בעיות נפשיות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully