וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר מאיים: נתחיל את עסקת שליט מחדש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.9.2008 / 19:04

בכיר חמאס מאיים כי אם ישראל תמשיך להפר את הסיכום הקודם לפיו ישוחררו 1,000 אסירים, חמאס יעלה את מחיר העסקה

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר מאיים לבטל את כל ההבנות שהושגו עם ישראל בנוגע לעסקת שליט ולהתחיל במשא ומתן מחדש אם ישראל לא תמלא אחר התחייבויותיה. בראיון שהעניק (שישי) לסוכנות הידיעות "רמתאן" אמר א-זהאר כי "אם ישראל תמשיך במדיניות של נסיגה מסיכומים, נבטל את כל הסיכומים ונדרוש כמות אסירים אחרת ושמות חדשים של אסירים".

א-זהאר אמר דברים אלו על רקע הדיווח על רשימה חדשה של 450 אסירים שהעבירה ישראל לחמאס דרך מצרים. "מה שסוכם בינינו לבין ישראל הוא על שחרור 1,000 אסירים בשני שלבים. כשהם מדברים על שחרור 450 אסירים הם למעשה מפרים את הסיכומים", אמר. לטענתו, אם ישראל תמשיך להפר את הסיכומים, חמאס ייאלץ להעלות דרישות חדשות.

הבוקר מסר מקור בחמאס לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי ארגונו מסרב בתוקף לחדש את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט אלא אם כן ימולאו תנאיו. התנאי המרכזי הוא שישראל תסכים לשחרור האסירים ששמותיהם הוגשו לה ברשימה דרך מצרים.

תנאי נוסף שהציב חמאס לחידוש המגעים הוא שישראל תמלא אחר הסכם הרגיעה, שתכניס את כל הסחורות והציוד שהיא התחייבה להכניס ושתפתח לגמרי את מעבר רפיח. המקור ציין כי קיים תנאי נוסף המופנה למצרים והוא שתשחרר את אסירי חמאס הנמצאים בבתי הכלא במצרים לאחר שנתפסו בסיני. "לא מתקבל על הדעת שמצרים מתווכת בין חמאס לישראל בזמן שהיא מחזיקה בכלא פעילים שלנו מבלי שהואשמו בדבר", אמר.

המקור אישר את הפרסום מעיתון כוויתי אתמול לפיו הממונה מטעם ראש הממשלה למשא ומתן לשחרור שליט, עופר דקל, העביר למצרים רשימה עם 450 שמות של אסירים שישראל מוכנה לשחרר בשלב ראשון תמורת שחרור שליט, אולם הוא הבהיר כי ארגונו, חמאס, דבק ברשימה המקורית הכוללת אסירים בעלי עונשי מאסר כבדים, חברי הפרלמנט של חמאס, נשים, קטינים וחולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully