וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תוכנית החירום הכלכלית מתרחבת

מאת דפנה מאור ונעם רודה

19.9.2008 / 13:14

הרשות האמריקאית לני"ע אסרה על ביצוע עסקאות שורט של 799 מוסדות פיננסים. האוצר יקנה המשכנתאות הגרועות מהבנקים במדינה

הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) פרסמה היום הודעת חירום שאוסרת על ביצוע עסקאות שורט במניות של 799 מוסדות פיננסיים.

הרגולטור הודיע כי הוא פועל בשיתוף עם הרשות הבריטית לניירות ערך, שהודיעה אתמול על איסור דומה. ה-SEC אמר כי "הפעולה ננקטה על מנת להגן על היושרה ועל האיכות של שוק המניות ולחזק את ביטחון המשקיעים". האיסור תקף מיידית ויחול עד ה-2 באוקטובר.

לאחר שתיקה מהדהדת של כשבוע הופיע הנשיא בוש אתמול והציג את עמדת ממשלת ארה"ב במשבר הפיננסי, בנאום מיוחד אומה: ארה"ב תפעל במהירות ובנחישות לפתור את הבעיות בשווקים ובבנקים, ותסייע ככל האפשר לייצב אותם ולמנוע העמקת המשבר. תוכנית הממשל מהווה את ההתערבות הגדולה ביותר בשווקים הפיננסים מאז שנות ה-30.

הצעדים הדרסטיים הללו, אשר טרם פורסמו רשמית, נדרשים מכיוון שכל מאמצי הבנקים המרכזיים בעולם, כולל הפדרל ריזרב, להשיב יציבות ואמון לשווקים הפיננסיים, כשלו עד כה. הבנק הפדרלי ביחד עם הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם הכריזו אתמול על תוכנית להזרים 180 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים, אולם הנפילות בבורסות, באג"ח ובקרנות, נמשכו. הפדיונות בקרנות הכספיות היו סימן לפאניקה ציבורית רחבה, שדירבנה את פקידי הממשל בארה"ב לפעול במהירות. בורסות וול סטריט עלו בכ-4%, ובאסיה היום עליות של 10%-4%.

עיקרי תוכנית החירום

■ מחיקת נכסים בעייתיים ממאזני בנקים. לצורך זה עשויה הממשלה להקים גוף שיקנה משכנתאות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים - אם כי הקנייה תתבצע בניכיון, מה שיגרום עוד הפסדים לבנקים.

■ יצירת ביטוח פדרלי למשקיעים בקרנות כספיות, בדומה לפקדונות בבנקים. נועד למנוע פדיונות. קרנות כספיות בארה"ב מחזיקות נכסים בשווי 3.4 טריליון דולר. אתמול נסגרו כמה קרנות כספיות גדולות בארה"ב לאחר שערכן התמוטט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully