וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן לאופטימיות? הבורסות במזרח מזנקות

19.9.2008 / 10:08

תוכנית ממשל ארה"ב למשבר הכלכלי הביאה לעלייה משמעותית בשווקי אסיה. מניות בנק המסחר והתעשייה בסין עלו ב-13.7 אחוזים

עליות חדות נרשמו הבוקר (שישי) במניות האסיאתיות ובדולר האמריקאי בשל תכנון הממשל האמריקאי ליצור תוכנית רחבה לפתור את המשבר העולמי שעיצב מחדש את שוק הבנקים. שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון ויו"ר הבנק האמריקאי ה"פדרל ריזרב" בן ברננקי יעבדו במהלך סוף השבוע על תוכנית, שעל פי בכירים בקונגרס תתמקד בהתמודדות עם הנכסים הבלתי נזילים שניפצו את מאזני החברות, והביאו לפשיטת הרגל של "ליהמן ברדרס" ולהתערבות הממשל בקריסת חברת הביטוח AIG.

הממשל הסיני גם הוא מנסה לייצב בכוח את שווקיו, וטען שייקנה מניות של שלושת הבנקים הגדולים שברשותו ויוריד המסים על רכישת מניות. הדיווחים על פעולותיה של סין גרמו לעליות במדד המורכב בשנחאי ב-9.5 אחוזים, לאחר שנסגר ביום שלישי בשפל של 22 חודשים. מדד הסנג בהונג קונג עלה ב-6.6 אחוזים, מה שהוביל לעלייה כללית בסקטור הכלכלי. מניות בנק המסחר והתעשייה של סין עלה ב-13.7 אחוזים והיה בין המרוויחים הגדולים במדד.

ממוצע מדד המניות היפני ניקיי עלה ב-3.7 אחוזים, לאחר שהגיע אתמול לשפל של שלוש שנים. מניות הבנק המוביל במדינה, מיצובישי UFJ פייננשל קפצו ב-10.6 אחוזים לאחר שבוע הפכפך. מלבד סין, מניות מזרח אסיה עלו ב-5.7 אחוזים, התאוששות משמעותית לאחר שפל של שנתיים אליו הגיעו אתמול.

ייתכן שהתוכנית אותה בונים בארצות הברית תכלול הקמת קרן מיוחדת לרכישת נכסים מהבנקים, בדומה לקרן שהוקמה לפני עשור. בנוסף, נרשמו מאמצים נרחבים בעולם להתמודד עם המשבר. בנקים מרכזיים בארה"ב, אירופה ויפן הזרימו כמות אדירה של כספים נזילים לשווקים הכלכליים, שהגיעו יחד לכ-180 מיליארד דולרים.

בתוך כך, המסחר בבורסות רוסיה יתחדש היום לאחר יומיים שבהם לא התקיים מסחר. מכפיל הרווח בבורסות רוסיה מוגדר כנמוך ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully