וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים זועמים: הותקפנו על ידי קצין צה"ל

יהושע בריינר

18.9.2008 / 22:01

2 מתנחלים שפונו מהריסות הישוב חומש טוענים כי הותקפו באלימות על ידי מג"ד. צה"ל: השניים פונו בכוח לאחר שסירבו לעזוב

המתיחות הקשה בין צה"ל למתנחלים נמשכת: שני מתנחלים טוענים כי מפקד גדוד שמשון סא"ל שמעון הרוש תקף אותם באלימות וגנב צידנית של מזון בחומש. לדברי המתנחלים, הגיע כוח בפיקודו של סא"ל הרוש למאחז הבלתי חוקי על מנת לפנות משם מספר צעירים השוהים במקום באופן קבוע, מאז פונתה ההתנחלות.

במהלך ניסיון הפינוי, טוענים המתנחלים, המג"ד דחף אותם, החל לאיים עליהם ולקח מידיהם צידנית ובו מזון עבור יתר המתנחלים במקום. "מדובר בקצין שכבר תקופה ארוכה מנסה להתסיס את השטח", אומרים במטה 'חומש תחילה', "סא"ל הרוש פיקד בעבר על פינוי שבות עמי שנערך בשבת בכוונה תחילה על מנת להתסיס את המתיישבים".

לטענת המתנחלים, בפיקוד מרכז ישנה מדיניות מכוונת כנגד המתנחלים ביהודה ושומרון. כזכור, מוקדם יותר היום פינו צה"ל ומג"ב את המאחז יד יאיר שבבנימין, מה שהביא לאחר מכן לאירועי אלימות של מתנחלים שפרצו בכל רחבי הגדה. בין היתר תקפו המתנחלים, לדברי צה"ל, חיילי מילואים, ניקבו את רכביהם, חסמו צירים מרכזיים ותקפו מספר פלסטינים שחלקם נזקקו לטיפול רפואי. בנוסף הציתו המתנחלים מספר שדות חלקאיים של פלסטינים בצפון השומרון.

מדובר צה"ל נמסר כי "בצעד חריג ולאחר קיום הערכות מצב, אושרה עלייה מוגבלת בזמן של מספר ישראלים לישוב המפונה חומש. עם תום הביקור ביקשו הכוחות מהאזרחים לעזוב את המקום בצורה מאובטחת. שניים מהם סירבו לעזוב ובעקבות זאת נאלצו החיילים להפעיל כנגדם כוח כדי להוציאם מהישוב. הטענות כלפי המג"ד שנכח במקום משוללות כל יסוד וחבל שנטענו". גורם צבאי אומר כי אירוע מסוג זה פוגע באמון שבין כוחות צה"ל למתיישבים ועשוי לסכל מתן היתרים כאלה בעתיד". מהמתנחלים נמסר, כי השניים שפונו בכוח לא היו חלק מההסכם עם צה"ל, אלא התגוררו במקום מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully