וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיפתח חקירה נגד החייל שעיכב פלסטינית הרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.9.2008 / 21:46

הפצ"ר נענה לבקשת ארגון "יש דין" ועיכב את הדין המשמעתי שהוטל על החייל, כדי למנוע מצב של סיכול ההליך הפלילי

הפרקליט הצבאי הראשי הורה היום (חמישי) לבטל את הדין המשמעתי שהוטל על מפקד מחסום חווארה לאחר שעיכב אישה פלסטינית הרה וכתוצאה מכך ילדה במחסום תינוק מת. הודעה זו באה בתגובה למכתבו של הארגון "יש דין" בו דרשו לעכב את ביצוע העונש – 14 ימי מחבוש - עד לקבלת החלטה במשטרה הצבאית בדבר פתיחת חקירה פלילית כדי למנוע מצב של סיכול ההליך הפלילי.

הפרקליט הצבאי החליט בנוסף על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית לבדיקת נסיבות האירוע. בארגון "יש דין" הביעו שביעות רצון ומסרו כי הארגון "מברך על החלטת הפצ"ר שמונעת טיוח הפרשה באמצעות דין משמעתי ומביאה לפתיחת חקירה רצינית לנסיבות האירוע".

ביום ראשון פנו מואיד אבו ריידה, בעלה של הפלסטינית ההרה, וארגון "יש דין" אל הפרקליט הצבאי וציינו כי קיים חשד לעבירות פליליות מצד החייל והקצין שעיכבו את הפלסטינית שכרעה ללדת. "להבנתנו, חומרת האירוע מחייבת חקירה פלילית שהרי קיים חשד ממשי כי החייל והקצין שעיכבו את הרכב עברו עבירות פליליות וצבאיות כאחד", נכתב. "הטיפול המשמעתי החפוז שנעשה מיד לאחר הגשת התלונה במצ"ח מעלה חשד כי מדובר בצעד שנועד לסכל את ההליך הפלילי. מעבר לכך, המסר המסוכן המועבר מטיפול משמעתי באירוע כה חמור הוא שמדובר בעניין פעוט. מסר כזה אינו מוסרי וטומן בחובו את נוקשות הלב וגסות הרוח הבאה".

בעקבות חשיפת התקרית על ידי וואלה! חדשות, החליט מפקד חטיבת שומרון להדיח את מפקד מחסום חווארה. מלבד ההדחה, נשפט מפקד הכיתה לעונש מאסר של 14 ימי מחבוש והודח מפיקוד. בעקבות המקרה, החליטו בפיקוד מרכז לתחקר אותו בצורה מקיפה ויסודית, ולהפיץ את התחקיר בכלל מחסומי צה"ל על מנת למנוע אירועים דומים.

מארגון "מחסום ווטש" נמסר בתגובה כי "אירוע חמור זה התפרסם תודות לפעילות התיעוד של הארגון. מות התינוק במחסום חווארה פורסם חמישה ימים לאחר שארע, הודות לעדות שלקחה חברת 'מחסום ווטש' בעת המשמרת היומית של הארגון. מפקד המחסום לא ראה לנכון לדווח על האירוע למפקדיו, ורק כשהעיתונות פנתה לפיקוד מרכז, נודע הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully