וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים משבחים את מופז, מתכוננים ללבני

18.9.2008 / 20:22

הודעת הפרישה של מופז עוררה תגובות מעורבות במערכת הפוליטית. ישי: "הפסד לכל אזרחי ישראל", פינס: "תחילת הסוף של קדימה"

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב הערב (חמישי) על הודעתו של המפסיד במירוץ על ראשות קדימה שאול מופז, לפיה הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא ימלא תפקיד בממשלתה של ציפי לבני.

השר לביטחון פנים ויריבו לשעבר של מופז, אבי דיכטר, אמר בתגובה כי "אני מכיר את מופז משנת 92', כאשר הוא היה בצה"ל ואני בשב"כ, שירתנו כתף אל כתף בתפקידנו כרמטכ"ל וכראש השב"כ". לדבריו, "צר לשמוע על החלטתו לפרוש. הוא איש עתיר זכויות שתרם רבות לביטחון ישראל". דיכטר נועד עם לבני בזמן שמופז הודיע על פרישתו. בתוך כך, לבני צפויה לשוחח מאוחר יותר הערב עם מופז בעקבות הודעתו. השניים אף צפויים להיפגש מחר, ולבני תבקש ממופז לקחת חלק בהנהגת קדימה.

גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הביע צער על הודעתו של מופז. "מדובר בהפסד גדול לא רק לקדימה, אלא לכל אזרחי ישראל. מופז הוא איש משכמו ומעלה, איש ביטחון, ונהנתי לשבת איתו בממשלה". בכניסה לפגישה עם ציפי לבני בביתה בתל אביב, התייחס ישי גם למגעים הקואליציוניים, ואמר כי "אני רוצה לבחון היטב מה כוונתיה של קדימה ושל השרה לבני, האם כוונתה להקים ממשלה ולשמור על האינטרסים שחשובים לנו, או שלעסוק בתהליך זמני בלבד, חשוב שלא יהיו זעזועים".

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הביע צער על החלטת מופז לפרוש מהחיים הפוליטיים. "הוא אדם איכותי שתרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל בשירות צבאי ארוך ואמיץ לב, במלחמות ובמבצעים רבים", אמר.

חברו של מופז לסיעת קדימה ויו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "למרות שתמכתי בציפי לבני, שאול מופז הוא חבר אישי קרוב, והחלטתו מצערת אותי מאוד. מופז תרם רבות למדינת ישראל ואני מכבד את החלטתו, אך מקווה שיחזור להנהגת המדינה במפלגת קדימה בעתיד".

מנגד, נשמעו גם קולות אחרים: ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "שאול מופז עשה חרקירי פוליטי". לדבריו, "קדימה תתקשה להתאושש מהמכה. כנראה שמדובר בתחילת הסוף של קדימה. וכנראה שקדימה מתחילה להתפרק מול עינינו". גם בימין החץ -פרלמנטרי שמחו לאידו של מופז. מטה "חומש תחילה" מסר בתגובה כי "עוד אחד ממובילי הגירוש הלכו הביתה. אנו מברכים על פרישתו של שאול מופז, וקוראים ליתר שותפיו לפשע הגירוש ללכת בעקבותיו ולהעביר את הגה הנהגת מדינת ישראל לאנשים ערכיים הפועלים מתוך אמונה ולא מתוך אינטרס אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully