וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: לבטל צעדת הימין באום אל פחם

עדי שמחוביץ

18.9.2008 / 20:06

זאת לאחר שפעילי הימין בן גביר ומרזל סירבו לצעוד במסלול חלופי. המשטרה: קיימת סכנה לחייהם. בן גביר: "הפרקליטות פוגעת בדמוקרטיה"

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) את תשובתה לבג"ץ בעניין החלטתו מלפני כשבועיים לאפשר לפעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל לצעוד באום אל פחם. בהודעה שהעבירה לבג"ץ מבקשת המדינה לדחות את העתירה.

לפני יומיים נערכה פגישה בין מפקד תחנת המשטרה באום אל-פחם, רב פקד שמעון בן שבו לבין העותרים, בן גביר ומרזל. בפגישה הוצגה לשניים אפשרות למסלול צעדה חלופי הנמצא בתחום שטחה המוניציפאלי של אום אל פחם, אך הם דחו אפשרות זו.

מסיבה זו החליטה המדינה לבקש מבג"ץ לדחות את העתירה. "זו הפעם השניה שמרזל ובן גביר דוחים הצעת המשטרה למסלול הצעדה", נכתב בהודעה, "ועל כן בנסיבות אלו יש לדחות את העתירה". סיבה נוספת שנותנת המדינה לדחיית העתירה היא מידע מודיעיני חדש שהתקבל בעקבות הפרסומים על הרצון לקיים את המצעד. המידע מדבר על סיכון ממשי לפגיעה בצועדים".

בן גביר אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "זו הפעם הראשונה שהפרקליטות מבקשת מבית משפט העליון לחזור בו מהחלטה שלו עצמו. כל מי שהיה בדיון ושמע את דברי השופטים וההחלטה, הבין שהמשטרה חייבת למצוא לנו מסלול בתוך העיר. לצערי הפרקליטות מרשה לעצמה לצפצף על בית המשפט ולפגוע לא רק בנו אלא גם בשלטון החוק והדמוקרטיה. אנו דורשים מבית משפט לא רק לאפשר לנו קיים את הצעדה, אלא להטיל הוצאות אישיות על הפרקליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully