וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "נחוש להתמודד עם אתגרי הכלכלה"

18.9.2008 / 20:07

נשיא ארה"ב דיבר בפעם הראשונה על המשבר הכלכלי החמור ואמר כי הוא שותף לדאגות העם האמריקאי. עם זאת אמר, "נשפר המצב"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר היום (חמישי) כי הוא מודאג ממצב שוק ההון והכלכלה האמריקאית, דבר שהוביל את הממשל לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן". בנאומו הרשמי הראשון בנושא כלכלה מאז שהצילו רשויות המדינה את ענקית הביטוח AIG, אמר הנשיא כי המאמצים האחרונים שנקט ממשלו היו צעד הכרחי. העם האמריקאי מודאג ממצב שוקי ההון והכלכלה שלנו, ואני שותף לדאגות הללו", אמר בנאום קצר מחוץ לבית הלבן.

המסחר בוול סטריט עבר הערב לירידות שערים. ההודעה על הזרמה של 180 מיליארד דולר, על ידי בנקים מרכזיים לא עזרה להפיג את חששות המשקיעים בוול סטריט והשווקים שפתחו את יום המסחר בעליות עברו למגמה שלילית. הנאסד"ק יורד ב-0.4% לרמה של 2,091 נקודות, דאו ג'ונס משיל 0.3% של 10,535 נקודות ומדד S&P 500 מאבד 0.6% לרמה של 1,150 נקודות

מוקדם יותר ביטל בוש את נסיעתו לאלבמה ופלורידה, שם היה אמור להשתתף בכנסי צדקה ולנאום בנושא משבר האנרגיה, אך הוא החליט להישאר בוושינגטון ולפקח מקרוב על המשבר הכלכלי. "שוקי ההון שלנו ממשיכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים", אמר, "כפי שמעשינו האחרונים מעידים, הממשל ברשותי ממוקד להתמודד עם האתגרים הללו".

בוש פירט את הצעדים השונים אותם נקט הממשל, בהם הלאמת ענקי המשכנתאות "פרדי מק" ו"פאני מיי" ואבטחת מעמדם של משקיעים חיצוניים בארצות הברית. "הצעדים הללו הכרחיים וחשובים, וכעת השווקים מתרגלים אליהם", הוסיף, "העם האמריקאי יכול להיות בטוח שנתקדם לחיזוק וייצוב שווקי ההון ולשפר את ביטחון המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully