וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאיימת בחרם אווירי על נאט"ו

18.9.2008 / 16:16

דיפלומט בכיר אמר כי אם לא תפסק ה"מדיניות העוינת" של הארגון כלפי רוסיה, היא תמנע מעבר מטוסים מעל שטחה לאפגניסטן

רוסיה איימה היום (חמישי) כי תחסום את שטחה האווירי למעבר כוחות נאט"ו לאפגניסטן, אם הארגון לא יפסיק את "מדיניותו העוינת" כלפי מוסקבה. הדיפלומט הרוסי הבכיר ביותר בקאבול זמיר קבולוב אמר בראיון רדיו כי "השטח האווירי עדיין פתוח, אך אם מדינות נאט"ו ימשיכו לנהוג במדיניותן העוינת כלפינו, מובן מאליו שהוא יסגר".

ארגון הברית הצפון אטלנטית מעביר את מרבית האספקה לכוחותיו המזוינים לאפגניסטן דרך פקיסטן, אך הוא משתמש גם בשטחה האווירי של רוסיה להעברת מטענים מסויימים. הברית בת 26 המדינות העלתה את חמתה של רוסיה כשביקרה את התנהלותה במלחמה עם גאורגיה בחודש שעבר, וטען כי תגובת רוסיה הייתה "בלתי פרופורציונאלית". בכירי הארגון גם אמרו שגאורגיה תוכל להצטרף אליו, דבר אליו רוסיה מתנגדת באופן נחרץ. מארגון נאט"ו טרם נמסרה תגובה לדברים.

קבולוב הוסיף כי ארצות הברית עשתה טעויות רבות מדי מאז הפילה את ממשלת הטליבן בשנת 1991. "הטעות המרכזית הייתה שהם לא עבדו עם הממשלה האפגנית והאומה האפגנית", טען, "במהלך שש השנים וחצי האחרונות, במקום לחזק את הממשלה, הצבא והכלכלה האפגנית, הם חיזקו את נוכחותם הצבאית שם". מעל ל-71 אלף חיילים זרים בפיקוד נאט"ו וארה"ב נמצאים כיום באפגניסטן, שם הטליבן חזר לפעול מאז שנת 2005.
בשנת 1979, פלשה ברית המועצות לאפגניסטן, והסיגה את כוחותיה 10 שנים לאחר מכן בעקבות התנגדות עיקשת של כוחות במדינה שנתמכו על ידי המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully