וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים נגד המועצה להשכלה גבוהה

נעמה טלמור

18.9.2008 / 15:46

יו"ר אגודת הסטודטים באוניברסיטת ת"א שיגר מכתב זועם לחברי המועצה ודרש מהם להתפטר. "הפגנתם חוסר עמוד שדרה מהמעלה הראשונה"

שלב חדש במערכה על עתידה של מערכת ההשכלה הגבוהה. גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב, שיגר היום (חמישי) מכתב למועצה להשכלה גבוהה בו הוא דורש מחבריה ומחברי הועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (ות"ת) להתפטר מתפקידם. גולדנברג מטיח האשמות בחרי המועצה וטוען כי "הם חסרי עמוד שדרה ומהלכים אימים על המוסדות האקדמיים". מכתבו של גולדברג שוגר בעקבות הודעתה של המל"ג אתמול, לפיה היא לא תנחה את מוסדות ההשכלה הגבוהה כיצד לנהוג בנושא שכר הלימוד.

"בעת משבר, הציפייה היא שידעו מובילי המערכת כיצד לגלות יכולת מנהיגות ולהיאבק כנגד אלו המנסים לפגוע בה", נכתב במכתב, " גיליתם בשנים האחרונות יכולת התפתלות וחוסר עמוד שדרה מן המעלה הראשונה. הפכתם לצל המהלך אימים על הקהילה האקדמית כולה ובכך הבאתם את הוועדה לתכנון ותקצוב לכדי פשיטת רגל. קריאתכם האחרונה המסירה אחריות מכל נושא שכר הלימוד מעידה על כך יותר מכל".

עוד הוסיף גולדנברג במכתבו כי "בזמנים בהם המחקר האקדמי קורס, המעבדות נסגרות, ההוראה נשחקת והכיתות מלאות עד אפס מקום נכשלה המנהיגות האקדמית ואבד אמון ציבור הסטודנטים בכם. לכן, טוב היה לו הייתם מחזירים את המפתחות לשולחכם ומסיימים את תפקידיכם בהקדם.

"נמתין לקבלת המכתב ואז נגיב"

יובל לידור, דובר המועצה להשכלה גבוהה, אמר בתגובה להאשמות הסטודנטים, כי "מפאת כבודם של הסטודנטים והחשיבות הגבוהה שאנו רואים בשילובם במאבק להחזרת התקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה מל"ג וות"ת תמתין עד קבלת המכתב ולאחר מכן במידת הצורך תוציא מכתב תשובה שיועבר קודם כל לסטודנטים ורק אחר כך לכלי התקשורת".

ההערכה במועצה להשכלה גבוהה היא כי במצב הנוכחי שנת הלימודים לא תיפתח. אמש התקיימה פגישה בין האוצר ובין נציגי הות"ת, לאחר שבועיים של נתק. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות משמעותיות, וגורמים בות"ת אף אמרו כי חלה נסיגה בהסכמות. אם אכן לא תפתח שנת הלימודים במועדה, הפעם ככל הנראה אלו שיכריזו על השבתה יהיו האוניברסיטאות בעצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully