וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לא פתחה היום את המסחר בגלל הנפילות החדות

סוכנויות הידיעות

18.9.2008 / 14:05

המסחר הופסק לפני יומיים ולא חודש. יתרות המט"ח של רוסיה, נפלו לרמתן הנמוכה ביותר זה שלושה חודשים בעקבות התחזקות הדולר

יתרות המט"ח של רוסיה, השלישיות בגודלן בעולם, נפלו לרמתן הנמוכה ביותר זה שלושה חודשים בעקבות התחזקות הדולר ולאחר שהממשלה רוקנה את יתרות המט"ח שלה במטרה לחזק את הרובל. האג"ח הממשלתיות של רוסיה נפלו היום לשפל של ארבעה חודשים בעקבות החשש ממשבר פיננסי במדינה ולאחר שהמסחר בבורסה הופסק ביומיים האחרונים ולא התחדש גם היום בשל הנפילות החדות. בעקבות המשבר, הבטיחו השלטונות היום להזרים 25 מיליארד דולר נוספים למערכת הבנקאות.

הבנק המרכזי של רוסיה מסר היום כי יתרות המט"ח של רוסיה התכווצו ב-13.3 מיליארד דולר ל-560.30 מיליארד דולר בשבוע שהסתיים ב-12 בספטמבר. רוסיה הוציאה באוגוסט 14 מיליארד דולר, לפי נתוני בנק אוף אמריקה, לאחר שהרובל נפל ב-10% מול הדולר מאז אמצע יולי. יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה, סרגיי אגנטייב, הבטיח אתמול לשמור על יציבותו של הרובל מול סל מטבעות, בהם היורו והדולר.

המסחר בבורסות מוסקווה לא התחדש הבוקר לאחר שהופסק ביומיים האחרונים בעקבות הוראה מהרגולטור המפקח על השווקים הפיננסיים ברוסיה בעקבות נפילות חדות. ביום שלישי קרס מדד Micex הנקוב ברובל ב-17% - הירידה החדה ביותר שלו מאז המשבר הפיננסי של 1998 - ומדד RTS צנח ב-12% והשלים בכך נפילה של יותר מ-50% מאז מאי. ביום רביעי נפל Micex ב-3.1% ומדד RTS נפל ב-6%, לפני שהרגולטור הפסיק את המסחר במניות עד להודעה חדשה.

בעקבות המשבר, הבטיחו היום השלטונות הרוסים להזרים עוד 25 מיליארד דולר למערכת הבנקאות. שר האוצר הרוסי, אלכסיי קודרין, אמר כי המסחר בבורסות יתחדש ביום שישי וכי הבנקים הגדולים במדינה ילוו 2.4 מיליארד דולר לשחקני השוק הגדולים.

אתמול הזרים משרד האוצר הרוסי 1.13 טריליון רובל (44 מיליארד דולר) לשלושת הבנקים הגדולים במדינה - VTB, סברבנק וגזפרום בנק - במטרה לספק נזילות למערכת הפיננסית על רקע מה שאיגנטייב עצמו הגדיר כ"מחסור חמור בנזילות". 400 מיליארד רובל נוספים הולוו למוסדות פיננסיים אחרים במטרה להרגיע את חששות המשקיעים.

האג"ח הממשלתיות של רוסיה נפלו היום לשפל של ארבע שנים בעקבות החשש כי רוסיה נקלעת למשבר פיננסי. התשואה על האג"ח הממשלתיות של רוסיה ל-30 שנה עולה כעת ב-0.32% ל-7.3%, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. עלות הביטוח נגד חדלות פירעון על האג"ח הממשלתיות הרוסיות זינקה ב-0.17% ל-3% - רמתה הגבוהה ביותר מאז מאי 2004.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה
  • מט"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully