וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: גזפרום הממשלתית תחלץ את בנק ההשקעות KIT

אשר שכטר

18.9.2008 / 14:16

לפי העסקה המתרקמת, ירכוש גזפרום בנק 100% ממניות בית ההשקעות, שלא יכל לעמוד בהתחייבויות לנושיו

ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום, הנמצאת בבעלות ממשלתית, עשויה לרכוש 100% ממניותיו של בנק ההשקעות הרוסי KIT פייננס לאחר שנקלע לקשיי נזילות ולא יכל לעמוד בהתחייבויותיו לנושים. כך הודיע היום הבנק הממשלתי גזפרום בנק, השייך לענקית האנרגיה הרוסית.

לפי ההודעה, חברת ניהול הנכסים לידר, שבבעלות גזפרום, מעוניינת לרכוש את כל מניותיו של בנק ההשקעות ומוכנה להזרים לו נזילות נוספת. אתמול הודיע KIT כי הוא מנהל מגעים למכירת נתח שליטה עם מספר משקיעים, בהם גזפרום והבנק הרוסי הממשלתי VTB, לאחר שלא הצליח לעמוד בהתחייבויותיו ללקוחות.

"העסקה הנרקמת מאד דומה לחילוץ בר סטרנס והדבר גורם למשקיעים לתהות אם אחד מבנקי ההשקעות האחרים יהיה מקבילו של ליהמן ברדרס", אמר כריס וויפר, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות אורלסיב (UralSib), לעיתון "גרדיאן".

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי הרשויות הרוסיות הרכיבו בימים האחרונים רשימה של 15 בנקים ובנקי השקעות במדינה הזקוקים להזרמה דחופה של נזילות. זאת, לאחר ששוק המניות הרוסי איבד מחצית משוויו מאז מאי ועל רקע בריחת ההון הגדולה מרוסיה זה עשור, לאחר שמשקיעים זרים מכרו אחזקות בסך 36 מיליארד דולר בשוק המניות הרוסי.

המסחר בבורסות מוסקווה לא התחדש הבוקר לאחר שהופסק ביומיים האחרונים בעקבות הוראה מהרגולטור המפקח על השווקים הפיננסיים ברוסיה בעקבות נפילות חדות. ביום שלישי קרס מדד Micex, הנקוב ברובל, ב-17% - הירידה החדה ביותר שלו מאז המשבר הפיננסי של 1998. מדד RTS צנח ב-12% והשלים בכך נפילה של יותר מ-50% מאז מאי. ביום רביעי נפל Micex ב-3.1% ומדד RTS נפל ב-6%, לפני שהרגולטור הפסיק את המסחר במניות עד להודעה חדשה.

בעקבות המשבר, הבטיחו היום השלטונות הרוסים להזרים עוד 25 מיליארד דולר למערכת הבנקאות. אתמול הזרים שמשרד האוצר הרוסי 1.13 טריליון רובל (44 מיליארד דולר) לשלושת הבנקים הגדולים במדינה - VTB, סברבנק וגזפרום בנק - במטרה לספק נזילות למערכת הפיננסית. זאת, על רקע מה שיו"ר הבנק המרכזי של רוסיה, סרגיי אגנטייב, הגדיר כ"מחסור חמור בנזילות".

שר האוצר הרוסי אלכסיי קודרין, אמר היום כי המסחר בבורסות יתחדש ביום שישי וכי הבנקים הגדולים במדינה ילוו 2.4 מיליארד דולר לחלק מהחברות הגדולות בשוק. האג"ח הממשלתיות של רוסיה נפלו היום לשפל של ארבע שנים בעקבות החשש כי רוסיה נקלעת למשבר פיננסי. התשואה על האג"ח הממשלתיות של רוסיה ל-30 שנה עולה כעת ב-0.32% ל-7.3%, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. עלות הביטוח נגד חדלות פירעון על האג"ח הממשלתיות הרוסיות זינקה ב-0.17% ל-3% - רמתה הגבוהה ביותר מאז מאי 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully