וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות באירופה לא מאפשרות ללקוחות למשוך כספים

איתן אבריאל

18.9.2008 / 11:20

גורמים בשוק המט"ח מדווחים: קרנות כספיות עצרו את הפעילות ולא מאפשרות ביצוע עסקאות. "אף אחד לא יודע איך לתמחר את הנכסים"

קיפאון בשוק הכספים באירופה – ובישראל. גורמים בשוק המט"ח והכספים מדווחים הבוקר כי קרנות כספיות בשוק האירופאי אינן מאפשרות ללקוחות למשוך כספים. "אף אחד לא יודע מה לעשות, אף אחד לא יודע מהן בדיוק החשיפות שלו, ואיך לתמחר את הנכסים", כך אומר סוחר בשוק.

גם בשוק המט"ח מדווחים הבוקר על סטגנציה מוחלטת בעסקות. "בניגוד לימים האחרונים, שבהם היו מחזורים גדולים מאוד, פי כמה יותר מבימים רגילים, היום השוק נעצר. פשוט לא עושים עסקאות, כי לא יודעים מה לעשות". בשוק מדווחים על שמועות רבות, ובעיקר על לקוחות שמאבדים אמון במערכת הבנקאית, ומבקשים להוציא את כספים מכל הסוגים של מכשירים פיננסים.

גם באמריקה מדווחים על קשיים בשוק הבסיסי ביותר – שוק הפקדונות וההשקעות לטווח קצר מאוד. הקרנות הכספיות, המשקיעות במוצרים נזילים בלבד, הפכו לשיחת היום בשווקים הזרים לאחר שהתברר כי חלק מהקרנות הללו, אשר משווקות כמכשיר פיננסי בעל סיכון נמוך במיוחד, מחזיקות במוצרים ששווקו על ידי בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. כחלק ממדיניות הקרנות, עליהן להשקיע במוצרים כספיים נזילים בלבד. אולם, לאור קריסתו של ליהמן ברדרס, ואבדן היכולת שלו לעמוד מאחורי המוצרים אותם מכר, גדל הסיכון הכרוך באחזקתם של חלק מהקרנות הללו.

אחת השחקניות המרכזיות בתעשיית הקרנות הכספיות בארה"ב היא ענקית הביטוח AIG, שהתחייבה להגן על רבים מהמוצרים שנמכרו לקרנות הללו. עם התגברות החשש לקריסתה של החברה, למרות חבל ההצלה שניתן לה על ידי הממשל האמריקאי, גובר החשש לחוסר יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי הקרנות הכספיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully