וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נלחמת במפיצי אבקת החלב הרעילה

טלי גולדשטין

18.9.2008 / 10:30

המשטרה הסינית עצרה 12 חשודים במעורבות בפרשת "רמדיה הסינית". 3 תינוקות מתו ומעל 6,200 חלו לאחר שצרכו את אבקת החלב

המשטרה הסינית עצרה ביממה האחרונה 12 בני אדם נוספים החשודים במעורבות בפרשת "רמדיה הסינית", שגבתה עד כה חיי שלושה תינוקות וגרמה למעל ל-6,000 נוספים לחלות במחלת כליות. לפי דיווח רשת BBC, נעצרו בסך הכל 18 אנשים החשודים כי הם קשורים לפרשה. בתוך כך נמשכות בדיקות ארציות של כל מוצרי אבקת החלב והמשטרה החרימה 200 ק"ג של מלמין, חומר כימי המשמש לייצור פלסטיק ודשן, שהוחדר לאבקת החלב הרעילה. מבין העצורים, ששה מואשמים בכך שמכרו מלמין בעוד השאר מואשמים במכירת האבקה המזוהמת. יצרניות מוצרי חלב מוסיפות מלמין למוצרים על מנת לדלל את החלב כך שייראה כאילו הוא עשיר יותר בפרוטאין.

ראש הממשלה הסיני וון ג'יהבאו ערך כינוס מיוחד של הממשלה אתמול על מנת לדון במשבר החלב. הממשלה הודתה כי הפיקוח על מגזר החלב לא הצליח להביא לשיפור תקנות האיכות והבטיחות. "שערוריית אבקת החלב מתוצרת 'סאנלו' משקפת את התוהו ובוהו השורר בשוק מוצרי החלב ואת הפיקוח הכושל" נאמר בהצהרת הקבינט.

הורים סינים אמידים החלו לאגור אבקת חלב מיובאת, ממדינות כגון הונג קונג. תעשיית החלב הסינית גדלה בקצב מהיר וגופי הרגולציה האחרים על בטיחות המזון מתקשים להדביק קצב זה. בנוסף, אין תקנים אחידים המיושמים על המוצרים והפיקוח המשפטי על המגזר קלוש. מפקחי הממשלה אינם יכולים לפקח על כל ספקיות החלב המפוזרות במדינה.

סין היא השוק השני בגודלו בעולם לאבקת חלב לתינוקות. "סאנלו" היתה החברה הרווחית ביותר מזה 15 שנים ושלטה על 18.3% מהמכירות במגזר ב-2007. החברה שולטת בעיקר באזורים הכפריים העניים, בהם חקלאים ועובדים מהגרים מוצאים שקל יותר להאכיל את התינוקות באבקת מזון מאשר להניקם. יש המאמינים כי זה בריא יותר.

לפני ארבע שנים מתו לפחות 13 תינוקות סינים בעקבות פרשה דומה. כעת מתחדשים החששות בנוגע לתקנות הביטחון הסיניות, וזאת על רקע הבטחת ההנהגה הסינית לשפר את האכיפה במעצמה שהפכה לאחת מייצואניות המזון הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully