וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בעבודה: "צריך ללכת לבחירות"

פנחס וולף

17.9.2008 / 23:18

בתגובה לניצחונה של לבני, קרא השר שמחון "לאפשר לעם לבחור את רה"מ". יחימוביץ': "הציבור לא רוצה אותנו כסרח עודף בקואליציה"

בכירים במפלגת העבודה מיהרו להגיב על ניצחונה של שרת החוץ ציפי לבני בפריימריז לראשות קדימה. חלקם בירכו אותה על ניצחונה, ואחרים הטילו ספק בסיכויי הקמת ממשלה חדשה בראשותה בכנסת הנוכחית.

שר החקלאות שלום שמחון אמר בתגובה, כי "יש ללכת לבחירות ולאפשר לעם לבחור את ראש הממשלה. לא ייתכן כי 15 אלף איש יכריעו מי יעמוד בראש ממשלת ישראל". גם ח"כ שלי יחימוביץ' הצטרפה לדברי שמחון. "העבודה צריכה ללכת לבחירות ולקבל את דין הבוחר" הצהירה. "הציבור מאותת לנו שהוא לא רוצה אותנו כסרח עודף בקואליציה".

לדברי יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, "הסיכוי להרכיב ממשלה חדשה בראשות לבני הוא 50%. הממשלה החדשה תצטרך לקבוע קווי יסוד חדשים ולגבש הסכם קואליציוני חדש. על פי זה נחליט האם להצטרף או לא להצטרף לממשלה החדשה". גם ח"כ אופיר פינס-פז אמר עם פירסום התוצאות, כי "הסיכוי לממשלה או לבחירות דומה מאוד. אם לבני תיכנע לכל תביעה וסחטנות, יכול להיות שהיא תישאר בלעדינו".

גם גורמים נוספים במערכת הפוליטית הגיבו על ניצחונה המסתמן של לבני. יו"ר ש"ס, שר התעשייה, התעסוקה והמסחר אלי ישי, אמר: "אני בטוח שיו"ר קדימה החדשה ציפי לבני בטוחה שלציבור לא חשוב הניצחון של היום, אלא העשייה של מחר". לדבריו, "הבחירות הן אמצעי ולא מטרה. אם תהיה התמודדות אמיתית עם מיליון ילדים רעבים ולא תהיה התפרקות מנכסים מדיניים, תוך דגש על ירושלים, נהיה שם. אם לא – לא נהיה שם".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה, כי "לא ייתכן, לא ראוי ולא מוסרי שבקושי 20 אלף איש יכריעו מי תהיה ראש ממשלה. ללבני אין מנדט להקים ממשלה ולכן יש ללכת מיד לבחירות כלליות שבהם יאמר הציבור את דברו".

חבר הכנסת יוסי ביילין (מרצ-יחד) בירך לבני על בחירתה המסתמנת בפריימריז. לדבריו, "אני מקווה שלבני תרכיב את הממשלה הבאה, ואני קורא לה לבנות קואליציה שתאפשר לנצל את כהונתה להשלמת המשא ומתן עם הפלסטינים ועם סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully