וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ללבני: "אשתף פעולה באופן מלא"

18.9.2008 / 0:09

אולמרט התקשר לציפי לבני ובירך אותה על ניצחונה בפריימריז. מטה לבני: ”עם ישראל מתעורר לפוליטיקה של מנהיגות אחראית”

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ראש הממשלה אהוד אולמרט התקשר הלילה (חמישי) לזוכה בבחירות לראשות קדימה ציפי לבני, ובירך אותה על ניצחונה. בשיחת הטלפון ציין אולמרט כי לבני תקבל ממנו את מלוא שיתוף הפעולה. לבני הודתה לו והשניים קבעו להיפגש בקרוב.

ועדת הבחירות של קדימה בראשות השופט בדימוס דן ארבל אישרה לפנות בוקר כי לבני ניצחה את שר התחבורה שאול מופז ב-431 קולות בלבד. על פי התוצאות הרשמיות, לבני זכתה ב-43.1% מהקולות, מופז זכה ב-42%, שר הפנים מאיר שטרית זכה ב-8.5%, והשר לביטחון פנים אבי דיכטר זכה ב-6.5%. מופז התקשר הבוקר ללבני ובירך אותה על ניצחונה.

"קדימה הוכיחה שיש פוליטיקה אחרת", אמרה לבני בנאום ניצחון קצר מחוץ לביתה בתל אביב. "זו בעיניי אחריות שאני ניגשת אליה בחרדת קודש. המשימות הן גדולות".

על יריביה בפריימריז אמרה לבני כי "היריבים היו יריבים לרגע. יש לנו החלטות משותפות. אנחנו מתחילים לעשות את השינוי. המשימה הלאומית היא לייצר במהירות יציבות. יש איומים לא פשוטים, אי יציבות כלכלית. זו אחריות לא רק שלי, אלא של חבריי בקדימה וחברי כל הסיעות בכנסת. מחר אתחיל להיפגש עם נציגי כל הסיעות כדי לגבש קואליציה".

"מקווה שלבני תרכיב הממשלה הבאה"

ממטה לבני נמסר בתגובה לתוצאות: "יש מנהיגות חדשה למדינת ישראל. עם ישראל מתעורר לפוליטיקה של מנהיגות אחראית, ישרה, נקייה, בלי שטיקים ובלי טריקים". לדברי דובר המטה משה קונפורטי, "ציפי לבני הולכת להיות ראש הממשלה הבא, גם אחרי הבחירות".

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) בירך לבני על בחירתה המסתמנת בפריימריז לראשות קדימה. לדבריו, "אני מקווה שלבני תרכיב את הממשלה הבאה ואני קורא לה לבנות קואליציה שתאפשר לנצל את כהונתה להשלמת המשא ומתן עם הפלסטינים ועם סוריה".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) בירך את ציפי לבני ואמר שהישארות מפלגתו בעבודה תלויה במעשיה של לבני. לדבריו, אם לבני תעשה את אותם הדברים שעשתה ממשלת אולמרט, אנחנו לא נהיה בקואליציה.

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully