וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת זימבבואה מנסה להילחם באינפלציה

טלי גולדשטין

18.9.2008 / 6:12

על רקע אינפלציה של 11 מיליון אחוז, מחסור במוצרי מזון ואבטלה גבוהה, הושק שטר בסך אלף דולר זימבבואי במקום שטר של 10 טריליון

הבנק המרכזי של זימבבואה השיק שטר חדש בסך אלף דולר שיחליף את השטר הישן שערכו 10 טריליון דולר זימבבואי. ממשלת זימבבואה מנסה להביא לסיום המשבר הכלכלי המתמשך במדינה, הרושמת את האינפלציה הגבוהה בעולם – 11 מיליון אחוז. לדברי אנליסטים, השטר החדש – שתמורתו ניתן לרכוש כיכר לחם – לא יקל על המחזור במזומן במשק בגלל עליית המחירים המתמשכת.

"זה לא ישפיע כהוא זה על המצב. הדבר לו אנו זקוקים בזימבבואה הוא שינוי המדיניות, התעוררות של מגזר הייצור ואז האינפלציה תתחיל לרדת", אמר ג'ון רוברטסון, יועץ כלכלי. "למרות שמקצצים אותם, האפסים חוזרים שוב ושוב לשטר", הוסיף.

באוגוסט, קיצצה זימבבואה עשרה אפסים מהמטבע המקומי. לפני שנתיים, קיצצה שלושה אפסים, אך ללא הועיל. הכלכלה בזימבבואה, בעבר אחת המדינות המשגשגות באפריקה, הולכת ומידרדרת מזה כעשור. המצב רק החמיר כשהנשיא הרודן רוברט מוגאבה החל להלאים קרקעות של חוואים לבנים ב-2000 והעניק אותם לחוואים שחורים ובלתי מנוסים – מהלך שהרס לחלוטין את מגזר החקלאות. מוגאבה מכחיש כי הוא האחראי על קריסת הכלכלה ומאישם במקום את הסנקציות שהוטלו על המדינה על ידי המערב.

מיליונים מתושבי זימבבואה נמלטו מהמדינה בשנים האחרונות על רקע האינפלציה, שיעור האבטלה הגבוה והמחסור המתמשך במוצרי מזון בסיסיים.

מאז 2000, רשם המטבע המקומי פיחות מתמשך מול הדולר האמריקאי. 350 דולר הזימבבואי (לשעבר 35 טריליון) שווים כיום לדולר אמריקאי בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully