וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פיילין: קלינטון לא תפגין נגד אירן

עידן דורנר

17.9.2008 / 17:16

הסנטורית הדמוקרטית ביטלה את השתתפותה בעצרת נגד אחמדיניג'ד מול מטה האו"ם, כששמעה שהצ'ילבה הרפובליקנית גם תגיע

הסנאטורית הילרי קלינטון, שהפסידה לברק אובמה בקרב על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, הודיעה כי לא תשתתף בעצרת נגד נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. קלינטון ביטלה את השתתפותה לאחר שנודע לה כי מועמדת הרפבוליקנים לסגנית הנשיא, שרה פיילין, מתככנת גם היא להשתתף בעצרת. המחאה נגד הנשיא האירני תיערך בשבוע הבא מחוץ למטה האו"ם בניו יורק, בשעה בה הוא צפוי לנאום במקום.

העצרת, בה אמורים להשתתף מנהיגים פוליטיים ודתיים רבים, כולל זוכה פרס נובל לספרות אלי ויזל, מאורגנת על ידי קואליציה של ארגונים יהודיים אמריקאים, תחת השם : "הקואליציה לעצירת אירן עכשיו".

מארגני העצרת מסרו, כי קלינטון אישרה את השתתפותה כבר בחודש אוגוסט, עוד לפני שפיילין מונתה למועמדת לסגנית מקיין. "רצינו לצרף לעצרת גם מנהיגים רפובליקנים, כדי להדגיש שלא מדובר באירוע מפלגתי. הרפובליקנים הציעו את פיילין רק היום", אמר מלקולם הואנליין, סגן נשיא ארגון הגג של הארגונים היהודיים. לדבריו, הם יידעו את קלינטון על כך שפיילין, והיא הבטיחה כי אין לה כוונה לבטל.

אך עוזריה של הסנאטורית טענו כי לקלינטון נודע על השתתפות פיילין רק מדיווחים של עיתונאים. "השתתפותה של פייילין היתה חדשות עבורנו. האירוע מעולם לא הוצג לנו כאירוע פוליטי, כפי שהוא הפך להיות", אמר פיליפ ריינס, דוברה של קלינטון. "לכן קלינטון לא תשתתף בעצרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully