וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשי מופז מנסים 'לפוצץ' קלפיות"

פנחס וולף

17.9.2008 / 21:49

במטה לבני טוענים כי לחץ במטה מופז, גרם להם לשבש את פעילות הקלפי ברהט ולהביא לפסילתה. עד כה הצביעו 50.1% מהמתפקדים

(צילום: אלכס זגוניקוב, איריס דומאני, שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל וענת ברק, קריינות: רועי כ"ץ)

במטה של ציפי לבני המועמדת לראשות קדימה מאשימים את המטה של המועמד שאול מופז בניסיון "לפוצץ" קלפיות ברחבי הארץ. לטענתם, במטה מופז מבינים שהם הולכים להפסיד בפריימריז ולכן הם שולחים אנשים על מנת לשבש את פעילות הקלפיות ברהט, בנצרת עילית ובראשון לציון. ועדת הבחירות של קדימה פסלה את הקלפי ברהט לאחר שאדם שנכנס למקום השליך את פתקי ההצבעה.

סגירת הקלפיות בפריימריז לראשות קדימה תידחה בחצי שעה והן ייסגרו בשעה 22:30. כך החליטה הערב (רביעי) ועדת הבחירות של קדימה. הדחיה התקבלה לאחר שהמועמדת ציפי לבני ביקשה להאריך את זמן ההצבעה בשעה. המועמד שאול מופז התנגד להחלטה ולבסוף הוחלט על פשרה: דחייה של חצי שעה. יו"ר ועדת הבחירות השופט בדימוס דן ארבל אמר, כי נוצר לחץ של מצביעים במספר רב של קלפיות וכדי שלא לפגוע בזכות ההצבעה של מתפקדי קדימה החלטנו להאריך את זמן ההצבעה בחצי שעה נוספת.

50.1% ממתפקדי קדימה הצביעו בפריימריז לראשות המפלגה עד השעה 21:30, מתוך 74 אלף מתפקדים בעלי זכות הצבעה. כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית של קדימה. שרת החוץ ציפי לבני הביעה דאגה מאחוזי ההצבעה הנמוכים ואמרה בסיורה בראשון לציון כי "אחוז ההצבעה לא מספק וצריך לבוא להצביע".

מטה הבחירות של ציפי לבני הגיש תלונה למשטרה בטענה כי אחד המצביעים בבחירות לראשות קדימה, בקלפי בשכונת פסגת זאב שבירושלים, קיבל כסף עבור הצבעה לשאול מופז.

בנוסף הגיש המטה של לבני בקשה לוועדת הבחירות של קדימה לפסול את כל הקולות שהתקבלו בקלפי בפסגת זאב. בצהרים הגיע לאותה קלפי ראש הממשלה אהוד אולמרט ושלשל את פתקו למועמד שהוא היה רוצה לראות בראשות המפלגה. כשנשאל במי בחר, כינה אולמרט את הצבעתו "הצבעה טובה". אם ועדת הבחירות אכן תיענה לבקשת מטה לבני לבני. קולו של ראש מפלגת קדימה אהוד אולמרט יפסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully