וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב השיחות החמישי עם סוריה נדחה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2008 / 13:21

שר החוץ הסורי הודיע כי הצד הישראלי ביקש לדחות את סבב המשא ומתן. "כשישראל תהיה מוכנה לחדש את השיחות, נהיה מוכנים גם אנחנו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

סוריה הודיעה כי הסבב החמישי של המשא ומתן בינה לבין ישראל נדחה לבקשת ישראל. שר החוץ הסורי וואליד מועלם אמר הבוקר (רביעי) לכתבים בדמשק כי "הצד הישראלי ביקש לדחות את הסבב. כשהיא תהיה מוכנה לחדש את השיחות, נהיה מוכנים גם כן".

הסבב החמישי של המגעים נדחה פעמים רבות בעקבות התפטרותו של חבר צוות המשא ומתן הישראלי, ד"ר יורם טורבוביץ'. ביום ראשון הודיע שר החוץ הטורקי עלי באבג'אן כי הסבב צפוי להיפתח ביום חמישי וכי יסתיים ביום שישי, אולם בסופו של דבר ביקשה ישראל לדחות את המגעים למועד מאוחר יותר.

אתמול אישרו מקורות סורים לעיתון "אל-ווטן" הקטארי, כי הסבב החמישי צפוי להידחות בשל המצב הפוליטי הפנימי בישראל. בנוסף מסרו לעיתון מקורות דיפלומטיים, כי סוריה שוקלת לדחות את הסבב החמישי לאחר בחירת נשיא חדש לארצות הברית. מועלם התייחס לפני כשבועיים למגעים ואמר כי "הסבב החמישי של המגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה יהיה מכריע וחשוב". עוד ציין כי אין מקום לדון בקו נסיגה אחר מלבד 4 ביוני 1967 ועליו יתבסס המשא ומתן הישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully