וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רכבת ישראל אחראית לתאונה ברבדים"

עדי שמחוביץ

17.9.2008 / 12:58

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד רכבת ישראל ו-3 עובדים בכירים בגין גרימת מוות וחבלה ברשלנות, בעקבות התאונה בה נהרגו 7 בני אדם

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד רכבת ישראל ושלושה עובדים בכירים בעקבות תאונת הרכבת ברבדים שארעה ביוני 2005, בה נהרגו שבעה בני אדם ו-248 נפצעו, מתוכם 46 באורח קשה. לנאשמים מיוחסות עבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. הרכבת, שיצאה מחיפה ועשתה דרכה לבאר שבע, התנגשה במשאית שהיתה עמוסה בפחם, עלתה על המסילה מדרך עפר ומסיבה לא ברורה נתקעה על הפסים.

כתב האישום כולל אישום נוסף בגין התאונה במפגש אחוזם, שארעה שלושה שבועות לאחר מכן. בתאונה, שנגרמה מהתנגשות רכבת ברכב משא, נפצע נהג הקטר ו-63 נוסעים נפצעו בדרגות חומרה שונות.

כתב האישום מייחס לרכבת ישראל ולעובדיה אחריות לתאונת ברבדים בכך שלא נקטו באמצעים סבירים למניעתה, למרות שידעו על הסכנה הקיימת ועל אירועי "כמעט תאונה" שהתרחשו בו כחודש לפני התאונה. לפיה כתב האישום, רכבת ישראל ועובדיה לא הפחיתו את מהירות הרכבת, לא הציבו משגיח במפגש בכל שעות הפעילות של המשאיות במקום, לא הציבו מחסום אוטומטי במפגש והתעלמו מהכמות הגדולה של התנועה במפגש. מספר חודשים לאחר התאונה הוגשו כתבי אישום גם נגד בעלי חברת "א.א. האחים אליהו", שהמשאית בבעלותה היא זו שעלתה על הפסים וגרמה לתאונה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. רכבת ישראל איננה אשמה בתאונה, ואנו מאמינים כי בית המשפט יתקן את העוול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully