וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים נדרשו לעצור כל מתנחל שמתפרע

יהושע בריינר

17.9.2008 / 12:54

על רקע ארועי האלימות האחרונים, אלוף פיקוד המרכז הורה לחיילים לעצור כל אזרח שעובר על החוק. גורמי ימין: "זו התנכלות מכוונת"

אלוף פיקוד המרכז גדי שמני הורה בימים האחרונים לחייליו לעצור באופן מיידי מתנחלים שתוקפים את כוחות הביטחון ושעוברים על החוק. הרקע להנחייתו של שמני היא סדרת אירועי אלימות בהם היו מעורבים מתנחלים וחיילי צה"ל, אירועים שהגיעו לשיאם בשבת האחרונה, בתקרית בה יידו מתנחלים אבנים לעבר היישוב עצירה אל-קבליה ללא כל התערבות של חיילי צה"ל.

על פי הוראתו של שמני שהגיעה לוואלה! חדשות, על החיילים לעצור מיידית כל אזרח שיפעל בניגוד לחוק ולעכבו עד להגעתה של המשטרה. אלוף הפיקוד הוא הסמכות העליונה בגדה המערבית, ולכן יש באפשרותו להורות לחיילים לבצע פעילות משטרתית כגון ביצוע מעצרים והחזקת חשודים לזמן מוגבל.

גורמים בפיקוד מרכז אישרו כי הנחייה כזו אכן ניתנה לחיילים באוגדת איו"ש, אולם לדבריהם מדובר בחידוד נהלים. "לאור האירועים האחרונים, היה צורך להבהיר לחיילים שבסמכותם לבצע מעצרים. צה"ל לא יעמוד בצד בזמן שיש כלפיו אירועי אלימות". כזכור, בשבוע שעבר טען צה"ל כי מתנחלים מהמאחז יד יאיר שבבנימין שברו את ידו של קצין במילואים ואף שיסו לעברו כלב. גורמים בהתיישבות בשומרון הכחישו את הדברים.

באחרונה גובר החשש בצה"ל מפני הסלמה בתקריות בין חיילים לבין המתנחלים, בעיקר לאור ההידרדרות במערכת היחסים שבין שני הצדדים בתקופה האחרונה. מנגד טוענים גורמי ימין כי בפיקוד המרכז מתנכלים למתיישבים, בעיקר על רקע הדיווחים לקראת פינוי אפשרי של מאחזים בלתי חוקיים. לדברי גורמים בקרב המתנחלים, "לאור עברו של גדי שמני כמזכירו הצבאי של אהוד אולמרט, ההתנהגות שלו כלפינו איננה מפתיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully