וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הבנקים לפישר: החשיפה לליהמן ברדרס מצומצמת

רוני רוזמן

17.9.2008 / 12:13

בפגישה דחופה עם מנהלי הבנקים הישראליים אמר נגיד בנק ישראל כי הוא מאמין ביכולתה של מערכת הבנקאות להתגבר על המשבר

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר נפגש היום בדחיפות עם מנהלי הבנקים הישראליים כדי לדון בהשלכות המשבר הפיננסי הקשה שפוקד את ארה"ב ועשוי להיות בעל השלכות קשות על המשק הישראלי. בפגישה נכחו המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, והמנכ"לים של שבעת הבנקים הפועלים בישראל.

הפגישה הוגדרה כחלק מהמעקב השוטף שמבצע בנק ישראל, במסגרת אחריותו למערכת הבנקאות. באחרונה, נמסר מהבנק, הוגבר מעקב זה, עקב ההתפתחויות הדרמטיות במערכת הפיננסית בארה"ב.

במהלך הפגישה תיאר פישר את ההתפתחויות האחרונות בשווקים הפיננסיים בארה"ב ובעולם, והשלכותיהן על המשק הישראלי - ובמיוחד על המערכת הפיננסית. חזקיהו דיווח על המגעים שהוא ואנשי הפיקוח על הבנקים קיימו בשבוע האחרון עם רשויות הפיקוח בארה"ב ועל הלקחים מכך לגבי הבנקים הישראליים.

בפגישה סקרו מנהלי הבנקים את מצבם ואת חשיפתם להתפתחויות האחרונות, ובמיוחד לבנק ליהמן ברדרס שהודיע השבוע על פשיטת רגל, הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב. מדברים שאמרו ראשי הבנקים לפישר ומנתונים שהעבירו לפיקוח על הבנקים עולה כי החשיפה של מערכת הבנקאות לליהמן ברדרס מצומצמת בהיקפה. הנגיד והמפקח על הבנקים הביעו אמון במערכת הבנקאות ובמערכת ניהול הסיכונים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully