וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הפיגוע בתימן - נעשה בידי אל קאעדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2008 / 18:13

16 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית תופת ליד השגרירות בצנעא. שישה מההרוגים הם אנשי כוחות הביטחון. הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות לפיגוע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

16 בני אדם נהרגו הבוקר (רביעי) בהתפוצצות מכונית תופת וירי ליד שגרירות ארה"ב בצנעא, בירת תימן. שישה מההרוגים הם אנשי כוחות הביטחון התימנים והיתר הם אזרחים. מהשגרירות האמריקאית נמסר כי אף אחד מאנשיה לא נפגע. הג'יהאד האיסלמי בתימן נטל אחריות לביצוע הפיגוע. משרד החוץ האמריקאי אמר בתגובה כי "הפיגוע נושא את סימני ההיכר של פיגוע אל קאעדה, בו מעורבים מספר כלי רכב הנושאים חומר נפץ", אמר דובר משרד החוץ שון מקורמק.

על פי דיווחים של עדי ראייה, אירעו שני פיצוצים ולאחריהם התנהלו חילופי אש בין מספר חמושים לבין מאבטחי השגרירות. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי בנוסף נורו טילים לעבר השגרירות. כוחות הביטחון התימניים סגרו את האזורים הסמוכים למקום. במקום פרצה שריפה ואמבולנסים רבים הגיעו למקום.

זו אינה הפעם הראשונה ששגרירות ארה"ב בצנעא עומדת בפני התקפה. בחודש מרץ האחרון נהרג מאבטח בפיצוץ שאירע בסמוך לה. ככל הנראה, מספר חמושים השליכו רימוני יד לעבר חצר בית ספר הנמצא שקרבת מקום. שלושה מאבטחים נוספים נפצעו בתקרית. כל העובדים הלא נחוצים של השגרירות פונו יום לאחר מכן.

כמו כן, מאז פיגועי 11 בספטמבר אירעו בשטח תימן, מולדתו של אוסמה בן לאדן, מספר פיגועים נגד תיירים. ארגונים מודיעיניים מדווחים על פעילות מוגברת של אל קאעדה במדינה בשנה האחרונה. ממשלת תימן חברה לממשל ג'ורג' בוש במלחמתו בארגון לאחר הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001.

עדכון ראשון: 9:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully