וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס חדש בצרפת על מוצרים שלא ניתן למחזר

17.9.2008 / 7:33

שר הסביבה במדינה החליט לקדם מס שיוטל על מוצרים שלא ניתן למחזר, בהם מוצרי אלקטרוניקה. בינתיים ישלמו אותו רק המשווקים

בצרפת החלו לגבות מס על פסלות שאינה ניתנת למחזור, כדי לעודד את הצרכנים לקנות מוצרים ידידותיים לסביבה. שר הסביבה הצרפתי הודיע השבוע כי ככל הנראה, הצעד הבא יהיה מס על מוצרי השלכת מוצרים אלקטרוניקה לפח האשפה. צרפת כבר הספיקה לחוקק מס מיוחד למכוניות המזהמות ביותר, וכן הנחה משמעותית למכוניות שהוגדרו כ"ירוקות" ביותר.

בעיתון הצרפתי "לה פיגרו" נכתב כי הממשלה הסכימה על רשימת מוצרים נוספים עליהם יוטל מס בהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות סוללות ורהיטי עץ, אך שר הסביבה ג'אן-לואי בורלו אמר כי טרם התקבלה החלטה סופית. "אנחנו לא מוכנים לגמרי, טרם חתמנו על הרשימה", אמר בורלו, והוסיף כי ההחלטות תתקבלנה באופן הדרגתי. מאוחר יותר הודיע משרדו כי המס החדש יכול על קרטונים שלא ניתן למחזרם, אך לא על כלים חד פעמיים. את המס ישלמו דווקא המפיצים והמייבאים של המוצרים.

בורלו אמר כי "מס הפיקניק" יעמוד על 90 יורו סנט, אך לא הסביר מה הכמות עליה יידרש המס. ארגון תעשיית הפלסטיק והאריזות בצרפת ביקר את ההחלטה ואמר שהיא תהיה יקרה מדי, בלתי יעילה וקשה במיוחד לאכיפה, וכן שאינו עוזר להלחם במרבית הפסלות שלא ניתן למחזרה. "לה פיגרו" דיווח כי הרשימה הנסיונית ובה 19 קטגוריות של מוצרים תאושר באופן סופי ביום חמישי. יש לציין כי חלק נוסף במהלך יטיל "מס שלישי" על מוצרים ידידותיים לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully