וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: דיאטה טובה גם נגד הזדקנות

17.9.2008 / 4:38

המחקר מאשר את מה שטוענים כולם - תזונה נכונה ופעילות גופנית עוזרות לגוף למנוע מחלות והזדקנות מהירה. ההשפעה מהירה מהצפוי

שינויי סגנון החיים שמצליחים לסחוף את כולם, לא רק גורמים לנו להרגיש טוב יותר. אימון גופני באופן תדיר ותזונה נכונה יותר, מעלים באופן משמעותי את רמת האנזימים ששולטים על תהליך ההזדקנות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בארצות הברית. את המחקר הוביל דוקטור דין אורניש, ראש המכון לרפואה מונעת בסאוסוליטו, קליפורניה. אורניש חיבר מספר ספרים רבי מכר המייעצים על שינוי סגנון החיים כאמצעי לשיפור המצב הבריאותי.

קבוצת המחקר הקטנה יחסית כללה 30 גברים שעברו שלושה חודשים של שינוי סגנון החיים. בסוף שלושת החודשים, בדיקות הדם שעברו העלו כי רמות ההורמון טלומראז בגופם עלו ב-29 אחוזים. האנזים טלומראז מתקן את הטלומרים, חלקים בכרומוזומים, ששולטים על אריכות ימי התאים. כמו כן, הטלומרים ממלאים תפקיד חשוב בתחזוקת תאי המערכת החיסונית בגוף. התקצרות טלומרים מהווה אינדיקטור לזיהוי מספר סוגים של סרטן, כמו סרטן השד, הערמונית וסרטן הריאות.

שינוי אורך החיים שנבדק במחקר כלל תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ומוצרי סויה, וכן אימון גופני קל דוגמאת הליכה נינוחה במשך שעה ביום. כמו כן, הנחקרים ביצעו תרגילי שליטה בלחצים במשך שעה אחת בכל יום. אורניש הסביר כי זה "המחקר הראשון שמראה שכל דבר יכול לעזור בהעלאת כמות הטלומראז. אם היה כדור שיעשה זאת הוא היה נמכר במיליארדי דולרים, אך מצאנו כי אנשים יכולים לעשות את אותו הדבר בחינם".
כצפוי, חברי הקבוצה גם הורידו ממשקלם והורידו את לחץ הדם שלהם. כמו כן, שונתה פעילותם של כ-500 גנים. פעילות הגנים מונעי המחלות התגברה, בעוד פעילות הללו שמקדמים אותן הופסקו לחלוטין, טענו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully