וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הצביע בפריימריז: "עוד נתראה"

פנחס וולף

17.9.2008 / 14:00

ראש הממשלה הגיע לקלפי בפסגת זאב וביצע "הצבעה טובה" כהגדרתו. גם ארבעת המועמדים בפריימריז כבר שלשלו את הפתק לקלפי. 74 אלף מתפקדים, 114 קלפיות וארבעה מועמדים - הבחירות בקדימה יצאו לדרכן

(צילום: אלכס זקוניקוב, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיע היום בצהרים להצביע בבחירות לראשות מפלגת קדימה בקלפי בשכונת פסגת זאב שבירושלים. אולמרט היה מחוייך כשהגיע לקלפי ולחץ ידים לאנשי האבטחה ולחברי הקלפי. "אני קורא לכל מתפקדי קדימה לבוא ולהצביע ושתהיה לנו הצלחה", אמר אולמרט. כשנשאל עבור מי הצביע בבחירות לראשות המפלגה אמר אולמרט "הצבעתי, הצבעה טובה". כשיצא ראש הממשלה הוא פנה לעבר העיתונאים והוסיף "עוד נתראה".

גם ארבעת המועמדים לראשות קדימה כבר מילאו את חובתם והצביעו. שרת החוץ ציפי לבני, הגיעה הבוקר מלווה בבעלה לקלפי בתל אביב, היא התקבלה במחיאות כפיים. "היום הקול שלי שווה כמו כל קול אחר בקדימה", אמרה לבני לפני ששלשלה את פתק ההצבעה לקלפי. בצאתה הוסיפה לבני: "תראו את כל האנשים שהגיעו לכאן כדי לשנות היום את המדינה, אני קוראת לכולם ללכת ולהצביע". השר שאול מופז הגיע להצביע בקלפי בכפר סבא ואמר כי "אני עדיין מאמין בסקרים שערכנו לפיהם אנצח ביותר מ-47 אחוזים".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר הצביע הבוקר באשקלון. "אנחנו מגיעים לישורת האחרונה. זהו יום הבוחר לאחר עשרות ימי סוקר. ספרו את השעות כי הפתעות זה אנחנו. אני לא אוהב להגדיר את היום הזה כיום הכיפורים של הסוקרים כי זה מושג שאני לא אוהב להשתמש בו, אבל הסוקרים יאכלו הלילה את הכובע". שר הפנים מאיר שטרית הגיע להצביע בקלפי ביבנה והורה למצביעים לבחור לפי אמונתם ו"לא לפי הסקרים".

מטה מופז מאורגן טוב יותר

114 קלפיות ב-93 אתרים שונים נפתחו הבוקר בשעה 10:00 ברחבי הארץ, ו-74 אלף מתפקדי קדימה יוצאים לבחור היום את יושב הראש הבא של המפלגה, וראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. ההצבעה תיערך במשך 12 שעות, במהלכן ייפתח מרכז שליטה מיוחד בגני התערוכה בתל אביב. ממרכז השליטה יזרמו נתונים במשך שעות ההצבעה ואחריהן לנציגי ועדת הבחירות ונציגי משטרת ישראל.

בבית קדימה בירושלים, נראה היה שמטהו של שאול מופז התארגן בצורה טובה יותר לקראת הפריימריז. ברחוב בו שוכן הסניף נתלו שלטי ענק עם הסיסמה של מופז. במקום השני היה זה מטה לבני שתלה אף הוא שלטים, אם כי בולטים פחות. מטות דיכטר ושטרית לא נראו בשטח.

שר האוצר רוני בר-און, ממטה לבני, הצביע במקום ואמר לוואלה! חדשות: "יש לנו אנשים מצוינים, שועלי בחירות ותיקים, אני מכיר אותם ואני אופטימי. חשוב שבסופו של יום ציפי לבני תיבחר לראשות קדימה ותהיה ראש הממשלה". ח"כ זאב אלקין, ראשון התומכים במופז, התחיל את סיור יום הבחירות בירושלים, שם גם הצביע. "זה יום חשוב שבא לקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא, והאם המדיניות של הממשלה הנוכחית תימשך, שזה אסון, או שמופז ייקח את הממשלה לכיוון אחר. מופז ינצח, משום שהעבודה שלנו בנויה על קשר ישיר מול הבוחר".

ועדת הבחירות של קדימה החליטה כי לא תתאפשר הצבעה למי ששוהה בנופש או שלא במקום מגוריו. החריגים היחידים הם חיילי צה"ל ומשרתי המילואים, חולים מאושפזים ומשתתפי קורסים ממשלתיים. החלטת ועדת הבחירות עשויה להוות מכה למופז, משום שמספר ועדי עובדים, שרבים מחבריהם נחשבים למצביעים פוטנציאלים של המועמד, נופשים בימים אלה באילת, ועל כן לא יוכלו להצביע עבורו.

התוצאות יזרמו לביתן 15 בגני התערוכה

ארבעת המועמדים ניצלו את הימים האחרונים כדי להגיע לכל בוחר פוטנציאלי, בטלפון, בכינוסים ודרך התקשורת. על פי הסקרים האחרונים, ציפי לבני צפויה לנצח בפריימריז. מסקר של עיתון "הארץ" ומכון דיאלוג, שנערך ביום ראשון, עולה כי לבני זוכה ל-47% תמיכה כבר בסיבוב הראשן, לעומת 28% למופז. שטרית ודיכטר, זוכים בסקר ל-6% תמיכה כל אחד. בסקר, שנערך בקרב 1,808 ממתפקדי קדימה. טעות הדגימה המרבית לכל שאלה בנפרד היא 2.4%.

עם סגירת הקלפיות, יתחילו להגיע למרכז השליטה נתוני אמת מהקלפיות השונות. לאחר שהתוצאות יקבלו את אישורו של יו"ר ועדת הבחירות של קדימה דן ארבל, הן יוזנו על מסך ענק שיוצב בביתן 15 בגני התערוכה.

כדי למנוע בעיות בטוהר הבחירות, יאיישו ויניעו את הקלפיות עובדי חברות כוח אדם שהם או בני משפחותיהם מדרגה ראשונה אינם חברי מפלגה. לאחר ההצבעה מאחורי הפרגוד, המצביעים יידרשו לחתום על ספר בוחרים, כדי להצליב את הצבעתו.

גם ראשי ועדות הקלפי יהיו עורכי דין ניטרליים, וכל מועמד יכול להעמיד משקיף בכל אחת מהקלפיות, כולל בספירת הקולות לאחר ההצבעה. בתום ספירת הקולות בקלפי, המעטפות, פתקי ההצבעה ועותק מפרוטוקול הקלפי יוכנסו למעטפה אטומה אותה ניתן לפתוח רק פעם אחת. לאחר שהקלפיות יועמסו על הרכבים, הן יגיעו לבדיקת ארבל בגני התערוכה, ומשם למשמורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully