וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" במכונית החשמלית

דניאל שמיל

16.9.2008 / 21:35

חברת בטר פלייס תוכל לעקוב אחר כל נתוני המכונית החשמלית מרחוק. ד"ר הרשקוביץ מרגיע: המידע הוא אישי

"כדי לממש את פרויקט המכונית החשמלית אנחנו זקוקים למדינה מארחת, ליצרן רכב ולניהול מידע" כך אמר הבוקר ד"ר ברק הרשקוביץ, מנהל המחקר והפיתוח של חברת בטר פלייס המקימה תשתיות תפעול ותמיכה היקפיים עבור כלי רכב חשמליים, בכנס שנערך בתערוכת ישראטרפאק.

בכנס חשף ד"ר הרשקוביץ את מערכת ניהול המידע של בטר פלייס, שתיקרא AutoOS. מדובר במחשב שיותקן בכל מכונית שתשתמש בשירותי החברה, אשר יקיים תקשורת רציפה, סלולרית או Wifi, עם מרכז שליטה ובקרה ארצי שיוקם.

המערכת לא תאסוף מידע רק על מצב הטעינה של המצבר אלא גם על סגנון הנהיגה במכונית ומיקומה. "נוכל לתת לנהג מידע על אופי הנהיגה שלו, ולהזהיר אותו מפני סכנה" אומר ד"ר הרשקוביץ. המכונית תוכל גם להזמין שירותי חירום במקרה תאונה.

הרשקוביץ מאמין כי המידע מהמכונית יאפשר גם ביטוח דיפרנציאלי לרכב, במודל "שלם לפי נסועה" (Pay as you drive). המידע יהיה נגיש גם לנותני שירותים נוספים - בהתאם להחלטת הלקוח.

הרשקוביץ מנסה להרגיע את החששות מ"אח גדול" היודע על סגנון הנהיגה שלנו. "הלקוח הוא בעל המידע ורק הוא יחליט איזה מידע להעביר ולמי. חברה יכולה להשתמש במערכת כדי לנהל צי, ואב יוכל להחליט האם הוא רוצה לקבל עדכונים על סגנון הנהיגה של הבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully