וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לציפיות: הריבית בארה"ב לא שונתה

16.9.2008 / 21:42

ההערכות המוקדמות היו שהבנק המרכזי יוריד את הריבית, העומדת על 2%, בשל המשבר הפיננסי החריף בוול סטריט וצמצום הצריכה הפרטית

הפדרל ריזרב - הבנק המרכזי של ארצות הברית – הודיע היום כי הוא משאיר את הריבית במשק ללא שינוי, בניסיון להרגיע את הסערה בשווקים הפיננסיים באמצעים הנתונים בידיו, ולא באמצעות קיצוץ ריבית. החלטת הבנק המרכזי האמריקאי מותירה את הריבית בשיעור של 2%, ללא שינוי מאז חודש אפריל.

עד לאחרונה, הציפייה בשווקים היתה כי הפדרל ריזרב לא ישנה את גובה הריבית, ואולם בימים האחרונים התעוררה ציפיה להורדת ריבית של רבע אחוז, בעקבות פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הוותיק בן ה-158 שנים, מכירת מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה והמאבק הנואש על הזרמות כספים שמנהלת ענקית הביטוח AIG.

האירועים הדרמטיים המהירים גרמו לזעזוע רציני בשווקים הפיננסיים הגלובליים ומאיימים להחריף את מחנק האשראי שכבר סייע לדחוק את כלכלת ארה"ב למיתון.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב שפורסם היום ירד ב-0.1% בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי. זוהי הירידה החודשית הראשונה במדד זה שנתיים. לעומת אוגוסט 2007 עלה המדד ב-5.4%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% באוגוסט. גם מדד המחירים לצרכן וגם מדד הליבה נעו בהתאם לציפיות האנליסטים. לעומת אוגוסט 2007 עלה מדד הליבה ב-2.5%.

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב בריא של 3.3% ברבעון השני, אולם האטה בכלכלות מחוץ לארה"ב עלולה לשבש את מקור הצמיחה העיקרי הנוכחי שלה, היצוא. כמו כן מצבו המידרדר של שוק העבודה היה עשוי לשמש זרז נוסף להורדת ריבית, אך הבנק המרכזי החליט לבסוף שאין בכך צורך בעת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully