וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "להקים ועדת חקירה למשבר הכלכלי"

גיל קדרון

16.9.2008 / 20:55

לאחר שהותקף על ידי הדמוקרטים משום שאמר שיסודות הכלכלה האמריקאית "איתנים", הציע המועמד לנשיאות לחקור את המשבר

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין, שהותקף היום (שלישי) על ידי הדמוקרטים לאחר שאמר הבוקר כי "היסודות של הכלכלה האמריקאית איתנים", כינה הערב את המצב בוול סטריט כ"משבר", וקרא להקים ועדת חקירה שתבחן את השתלשלות האירועים שהובילה לפשיטת הרגל של הבנק להימן ברדרס ולמכירה של מריל לינץ'. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

מקיין האשים את "תאוות הבצע והשחיתות של וול סטריט" כגורמים למשבר, מילה עליה חזר שוב ושוב, לאחר שתשדיר של יריבו הדמוקרטי ברק אובמה, בו נשמע מקיין קורא לכלכלה האמריקיאת חזקה רץ שוב ושוב בערוצי הטלוויזיה, במטרה להציגו כמנותק מהמצב במדינה.

מקיין הוסיף כי יום המסחר האחרון היה "מרחץ דמים", ואמר כי על ועדת החקירה שצריך להקים להיות דומה לזו שחקרה את אירועי ה-11 בספטמבר, וכך הבהיר כי הוא מבין את חומרת המצב ואת הדאגה שחשים אמריקאים רבים. "אני יודע כיצד לעשות זאת", קבע.

כשנשאל בראיון לרשת NBC כיצד הוא יכול לומר כי הכלכלה במשבר וכי יסודותיה חזקים, ענה מקיין כי התכוון לעובדים, הם "היסודות של הכלכלה שלנו, הכוח שלנו והעתיד שלנו. אני מאמין בעובד האמריקאי, ואם מישהו אינו מסכים איתי בנושא הזה, זה בסדר. אנחנו נמצאים כעת במשבר גדול".

אובמה זילזל ברעיון של מקיין. "מדובר בתעלול הכי ישן בספר של וושינגטון", אמר. "להעביר את האחריות לוועדה שתבחן את הנושא. אבל לא מדובר פה ב-11 בספטמבר, כי אנחנו יודעים איך הגענו למצב הזה. מה שאנחנו צריכים זו מנהיגות שתוציא אותנו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully