וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה חיסל את חזון א"י השלמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2008 / 20:52

מזכ"ל חיזבאללה התייחס בנאום שנשא בביירות לדבריו של אולמרט, לפיהם חזון שלמות הארץ נגמר. איים: "מי שחיסל את מורנייה צריך להישאר מודאג"

"חיזבאללה נעץ את המסמר האחרון בארון המתים של ארץ ישראל השלמה לאחר שהביס אותה בשנת 2000" – כך אמר מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה בנאום שנשא בביירות, לאחר ארוחת שבירת הצום של הרמדאן.

לדברי נסראללה, "ישראל הגדולה" קרסה במלחמת לבנון השנייה והפכה ל"מדינה רגילה". נסראללה התייחס בנאומו גם לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה והזהיר: "מי שחיסל את מורנייה צריך להישאר מודאג".

בנוסף הוא התייחס לנושאים פנים-לבנונים ולדיאלוג שנפתח בין הפלגים הלבנונים ואמר כי" יש לפעול למען כך שלבנון תוכל להגן עצמה".

מזכ"ל חיזבאללה ציין בנאומו כי המרכיב המרכזי בניסיון רב השנים של חיזבאללה הוא חוש האחריות. "כשהישראלים נכנסו בעבר ללבנון הם זכו לשיתוף פעולה מכמה גורמים, אולם פעילי חיזבאללה, שחשו שארצם עומדת בפני איום, עזבו את בתי הספר ואת בתיהם ואצו להרים ולוואדיות כדי להגן על המולדת. לאור העובדה שלחיזבאללה יש את חוש האחריות הזה, הוא הצליח להשיג את הניצחונות וההישגים", אמר.

שלשום, במהלך ישיבת הממשלה שבה נידונה הצעת חוק פינוי-פיצוי, אמר אולמרט כי מי שמאמין בחזון ארץ ישראל השלמה משלה את עצמו. "הזמן אינו פועל לטובת ישראל, לא משום שאיננו צודקים אלא משום שלזמן יש השלכות משלו", הבהיר. ראש הממשלה סיפר עוד כי בקמפ דיוויד חשב שהוויתורים של אהוד ברק היו מוגזמים אך בסופו של דבר הגיע למסקנה שאם איננו רוצים מדינה דו לאומית, "יש צורך להתחלק עם מי שאנו יושבים איתו".

אתמול הודיע חמאס דווקא הוא זה שהביא לחיסול החזון. בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי הצהרתו של אולמרט מהווה הודאה בקריסת היסודות שעליהם התבסס הכיבוש הישראלי. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי מסר כי שינוי עמדה זו נוצר בעקבות ההתנגדות הפלסטינית אשר "ריסקה את חזון ארץ ישראל השלמה וגרמה למנהיגי הכיבוש לסגת ממנו לאחר שלא הצליחו להגן על שדרות ועל יישובי הנגב". אבו זוהרי התייחס גם לדבריו של אולמרט לפיהם הזמן אינו פועל לטובת ישראל. "דברים אלו מחזקים את הטענה כי הכיבוש אינו גזרה משמיים וסילוקו הוא שאלה של זמן", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully