וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין לא תשתף פעולה עם החקירה נגדה

גיל קדרון

16.9.2008 / 19:28

מושלת אלסקה מאשימה את אובמה בהפיכת החקירה באשמת פיטורים לא חוקיים של איש ביטחון לפוליטית. "החקירה נחטפה בידי אובמה"

מושלת אלסקה והמועמדת לסגנית נשיא ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, שרה פיילין, אינה מתכוונת לשתף פעולה עם החקירה נגדה ונגד בעלה בנוגע לפיטוריו של האחראי לשעבר באלסקה על ביטחון הציבור. הסיבה: לטענת הרפובליקנים החקירה הפכה פוליטית, בעקבות מעורבותו של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה. כך מסרו היום (שלישי) מנהלי הקמפיין של ג'ון מקיין, לפי דיווח רשת CNN.

"החקירה נחטפה על ידי פעיליו של אובמה", נמסר ממקורביה של פיילין. "וכל עוד היא תמשיך להיות מוכתמת בידי אינטרסנטים שהחליטו על התוצאות של החקירה מבעוד מועד, לא תשתף פיילין פעולה".

המחוקקת הדמוקרטית שמנהלת את החקירה, הסנאטור הוליס פרנץ', תומכת במועמדותו של אובמה, אולם הכחישה כי פועלת מטעמו. מוקדם יותר החודש אמרה פרנץ' כי אישומים פליליים נגד פיילין יהיו בבחינת "הפתעה שלילית עבור הרפובליקנים לקראת הבחירות". דובריו של אובמה כינו את הטענות כ"פרנויה מוחלטת".

אתמול זימנה ממשלת אלסקה את בעלה של פיילין, טוד, להעיד בשבועה, לאחר שהתברר כי מילא תפקיד פעיל בניהול לשכת אשתו המושלת. טוד פיילין לא מונה לשום תפקיד רשמי, אולם מואשם כי הפעיל על אחראי הביטחון וולטר מונגן מכבש לחצים שמטרתו לפטר את בעלה לשעבר של אחותה של פיילין, שעבד כקצין ביטחון של אחד ממחוזות אלסקה. הזוג עבר באותם ימים גירושים מורכבים ומאבק על חזקת הילדים, ומספר עדויות קשרו את פיילין ובעלה לפיטורים ב-2006 של מונגן, שסירב לשתף פעולה עם המושלת.

הנהלת הקמפיין של ג'ון מקיין הכחישה את הטענות. "אנשים מתקשים להתמודד עם פיילין, משום רצונה לבצע שינויים ורפורמות", לשון ההודעה הרשמית. "היא לא תזכה בתחרות נחמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully