וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבור לנגב? כנראה שירדתם מהפסים

רועי כ"ץ

16.9.2008 / 14:58

רועי כ"ץ גילה הבוקר שוב שקו הרכבת באר שבע-ת"א מושבת, והשתכנע סופית שמדינת ישראל (ושאול מופז) לא סופרים את תושבי הדרום

הבאים הבוקר לתחנת הרכבת בבאר שבע גילו על הדלתות הסגורות שלט מוכר: בפעם המי יודע כמה בשנה האחרונה שוב אין שירות בקו תל אביב-באר שבע. אלפי הנוסעים שמשרת הקו בתחנות הרבות בין בירת הנגב למרכז הארץ נאלצו להיעזר בקווי האוטובוס לתל אביב. העומס האדיר הבוקר בתחנה המרכזית בבאר שבע לימד שספק אם מישהו במערך התחבורה הציבורית טרח לעדכן את חברת האוטובוסים, כי למה בעצם להתכונן להפסקת השירות של רכבת ישראל בעיר הגדולה ביותר בדרום הארץ.

הממשלה אינה מפסיקה לספר לנו איזה מאמץ אדיר היא עושה כדי לקדם את הפריפריה ולהביא אנשים להתגורר מחוץ למדינה הקטנה שהוקמה בין גדרה לחדרה. אך הצהרות לחוד ושירות לחוד. אם משרד התחבורה אינו יכול להבטיח שירות רכבות רציף לנגב, שירות שגם כך מתאפיין בימים כתיקונם בשעות פעילות קצרות מדי ובאיחורים רבים מדי, טוב תעשה הממשלה אם תימנע מקמפיינים מטופשים שמבטיחים איכות חיים מחוץ לאזור המרכז.

הדואר בא היום?

אך הממשלה אינה לבדה בהונאה ובצביעות. הבחירות המקומיות ייערכו בעוד פחות מחודשיים, אך קולה של המנהיגות המקומית הדרומית נדם. מדוע נמנעת הרשות לפיתוח הנגב ממחאה כלשהי נגד השירות התחבורתי הלקוי כל כך ממנו סובלים מאות אלפי תושבי האזור. כיצד יכול להיות שאף אחד מהמתמודדים לראשות העיר באר שבע לא טרח להשמיע קול זעקה נגד הבוז שרוחשת רכבת ישראל לתושבי העיר בראשה הוא מעוניין לעמוד? האם המתמודדים, ששכחו ככל הנראה מזמן מתי השתמשו בתחבורה ציבורית, מסוגלים בכלל להבין את הסבל שעבר הבוקר על קשישים ונכים, שנאלצו להמתין לאוטובוס בתחנה המרכזית המצחינה והמוזנחת של העיר?

אך בעיית השירות לתושבי הפריפריה אינה מסתכמת ברכבת ישראל או בתושבי הדרום. חבר תושב העיר מודיעין סיפר לי שלאחרונה הפסיק משום מה שירות הדואר לביתו. רק בירור מקיף שערכה אשתו, תוך בזבוז משאבי טלפון וזמן, הביא להצפת התיבה הפרטית שלו בדואר ששכב בסניף מסוים במשך שבועות. השכנים, אגב, עדיין ממתינים לביקור הדוור. האם יש מישהו שמסוגל לדמיין אי מסירת דואר במרכז ת"א או בשכונה ברמת גן או בגבעתיים? מטרדים כאלה מוכרים היטב לכל תושב פריפריה. מטרדים כאלה מעמידים באור מגוחך כל כך את כוונת הממשלה לפזר את אוכלוסיית ישראל, ממשלה שמסוגלת להעביר טייסות חיל אוויר לנגב אך אינה מסוגלת להבטיח אספקת דואר לבית במודיעין או שירות רכבת לתושב דימונה.

ולפני סיכום:

• יזכרו כל מצביעי קדימה בבחירות מחר שהאיש שאחראי לשירות הרכבת הירוד לדרום הוא שר התחבורה, שאול מופז, שמתיימר להיות ראש ממשלה.

• האם כל מתנגדי ההפרטה וחסידי השירות הממשלתי יכולים לתאר לעצמם מצב בו חברה פרטית תפסיק שירות ללקוחות מדי כמה חודשים ולא תיגרר להפסדים כבדים או פשיטת רגל? מי שרוצה שירות ממשלתי נטול תחרות שלא יתלונן על הכלום שהוא מקבל תמורת כספו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully