וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות הסודיות של חמאס

16.9.2008 / 15:05

הארגון ערך בחודש שעבר הצבעה חשאית, בה נבחרו מחדש מנהיגיו. "הבחירות הראו את פניה הנהדרים של הדמוקרטיה בחמאס"

אלפי חברי חמאס השתתפו בחודש שעבר בהצבעה סודית ברצועת עזה, שבמסגרתה נבחרה הנהגת התנועה. חמאס פרסם את קיום הבחירות היום (שלישי), לאחר ששמר על כך בסוד במשך כמה שבועות. בהצבעה נבחרו כלל נושאי התפקידים בארגון, ובהם חברי המועצה המחוקקת והמועצה המבצעת. למרות שכמה פעילים צעירים תפסו את מקומותיהם של פעילים ותיקים יותר, לא היו שינויים בהרכב ההנהגה העליונה של הארגון, עובדה שפירושה אישרור המדיניות הקיימת של התנועה.

"הבחירות הראו את פניה הנהדרים של הדמוקרטיה בתוך חמאס", אמר בכיר בארגון וציין כי "הן התנהלו באופן חלק". לדבריו, הבחירות נשמרו בסוד בשל סיבות בטחוניות ברורות. "המטרות שלנו הן ברורות, ויש לנו מדיניות שלא השתנתה", אמר הבכיר. הוא הוסיף, כי "לא תהיה שום הכרה בישראל".

בכירים אחרים בארגון אישרו כי כמה מנהיגים ותיקים הפסידו את מקומותיהם במועצה המחוקקת של הארגון למועמדים צעירים, וכי כמה חברים בזרוע הצבאית של הארגון נבחרו למועצה המבצעת. ואולם, לדברי הבכירים, הדמויות הבכירות ובהן איסמעיל הנייה, מחמוד א-זהאר וסאעד סיים נבחרו מחדש לעמוד בראש הרשות המבצעת ולהנהיג את הארגון. הפעם האחרונה שבה נערכו בחירות בחמאס הייתה ב-2006, לפני שהוא ניצח בבחירות לפרלמנט הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully