וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה להשכלה מסירה אחריות משכר הלימוד

נעמה טלמור

16.9.2008 / 13:36

במועצה להשכלה גבוהה טוענים כי לאור הנחיות סותרות מגורמים בממשלה, הוחלט שלא להנחות את האוניברסיטאות בעניין שכר הלימוד

הוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (ות"ת)הודיעה היום (שלישי) כי לא תנחה את מוסדות ההשכלה הגבוהה כיצד לנהוג בנושא שכר הלימוד. "ות"ת קיבלה בתקופה האחרונה הוראות סותרות מגורמים בממשלה ביחס לנושא שכר הלימוד", אומרים גורמים ב-ות"ת. סטיבן סתיו, מנכ"ל הוועדה, הוסיף כי "אנו ניצבים בפני משבר, כל עוד לא הוסדר הכיסוי התקציבי למערכת". שרת החינוך ויו"ר המל"ג, פרופ' יולי תמיר, הורתה שלא לבצע בשלב זה כל שינוי עד אשר תתקבל החלטה בממשלה.

הסטודנטים מצידם זועמים על החלטת הוועדה. "ציבור הסטודנטים לא יקבל את מדיניות המועצה להשכלה גבוהה הנותנת אור ירוק להעלאת שכר הלימוד", אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. "בהתאם להסכם שנחתם איתנו בשנה שעברה, לא נקבל גזירה זו, ונחריף את המאבק כבר בימים הקרובים". יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, קרא לוועדה לקיים את הנחיית שרת החינוך ולהקפיא את שכר הלימוד.

כמו כן, דנה הוועדה מחד בבקשת הסטודנטים מהאוניברסיטאות לגבות שכר לימוד דומה לזה של השנה שעברה, ומאידך בהוראת אגף התקציבים באוצר על עלייה של כ-1,000 שקלים בגובה שכר הלימוד.

"על ממשלת ישראל לקיים דיון בנושא ולקבל החלטה כבר במהלך התקופה הקרובה, מכיוון שבמערכת ההשכלה הגבוהה קיים חוסר ודאות גדול בנוגע לשכר הלימוד", אומרים ב-ות"ת.

עוד הוסיפו גורמים בוועדה, כי על פי בדיקות כלכליות ותחשיבים שערכו, המשמעות של הפחתת שכר הלימוד, בשיעור של 26 אחוזים כפי שהיה בשנתיים האחרונות, הינה תוספת תקציבית של 95 מיליון שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה. עם זאת, התקציב לשנת 2009 שאושר למערכת בישיבת הממשלה לפני כשלושה שבועות, כולל בתוכו שיפוי רק בגין הפחתה של 20 אחוזים בשכר הלימוד.

בתוך כך הודיעו בטכניון ובמכללות כי ידחו את גביית התשלום מהסטודנטים, עד לקבלת החלטה בממשלה. הודעת המל"ג מאפשרת לאוניברסיטאות להחליט כיצד לנהוג. כידוע, בתקציב 2009 שאושר בממשלה נקבע כי שכר הלימוד יעלה בפועל בכשישה אחוזים, שהם כ-950 שקלים נוספים לסטודנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully