וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלום: "להיערך לאפשרות של מיתון"

יהושע בריינר ופנחס וולף

16.9.2008 / 13:40

שר האוצר לשעבר אמר כי תוצאות המשבר יגיעו לישראל וקרא לממשלה להשקיע בתשתיות וחינוך. ברק: "הצונאמי הכלכלי בדרך"

שר האוצר לשעבר, ח"כ סילבן שלום (ליכוד), הגיב היום (שלישי) למשבר בבורסה האמריקאית, והשפעתו על הכלכלה הישראלית. "ישראל צריכה להיערך לאפשרות של האטה ומיתון, אפשרות שנובעת בין היתר ממשבר האנרגיה ומהמשבר במחירי המזון וגם מהמשבר שהחל אמש", אמר שלום לוואלה! חדשות, "זאת, כיוון שישראל היא חלק מהכלכלה הגלובלית ולכן חלק מתוצאות המשבר יגיעו גם אליה". שלום הוסיף כי הממשלה נדרשת "לצמצם את הנזק באמצעות השקעה במקדמי צמיחה כמו תשתיות וחינוך, ולא להתפרע בהוצאות קואליציוניות מיותרות".

גם שר הביטחון אהוד ברק הזהיר מפני מיתון והאטה כלכלית, שעומדים לפקוד לטענתו את ישראל. "הצונאמי הכלכלי מתקרב אלינו מהעולם והולך להיות מיתון לא פשוט", אמר ברק, שנשא דברים בביקור במרכז לאימוני יבשה בבסיס צה"ל בצאלים. לדבריו, "אני ממליץ לממשלה ולאוצר לדון עם נציגי העובדים והמעסיקים על האתגרים הנובעים מהמיתון ומההאטה, שבוודאי יגיעו לישראל, ולהחליט על מה שבאמת צריך כדי שהמשק יעמוד על רגליו וינוע קדימה".

ברק התייחס גם להתרעות מפני חטיפת ישראלים בסיני. "מדינת ישראל חיה באזור לא פשוט. אנחנו מוקפים בניסיונות לפגוע בנו, ולהיות ישראלים זו אחריות". שר הביטחון הסביר כי פירושה של אזהרה שכזו, היא שיש מאחוריה איום ממשי.

גם אתמול התייחס שר הביטחון לאזהרת המטה ללוחמה בטרור, ואמר כי "איומי הטרור מסיני מחודדים וקונקטרטיים". בתום מפגש עם ראשי המכינות הקדם צבאיות בלשכתו בתל אביב אמר ברק: "אני קורא לאזרחים לקחת ברצינות עליונה את ההתרעות על האפשרות של פעילות טרור בסיני, ופשוט לא לנסוע לשם בזמן הקרוב", אמר. לדבריו, "יש הרבה צעירים וצעירות, ולא מעט מבוגרים, הנוסעים לסיני בימים אלה, ומי שעושה זאת עושה טעות חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully