וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הצלה ל-AIG: חברת ניהול קרנות תערוב לחובותיה

סוכנויות הידיעות

16.9.2008 / 11:43

פימקו, מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם, היא אחת מהמפסידות הגדולות ביותר מקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס

חברת ניהול הקרנות פימקו, מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם, תערוב לאג"ח בסך 760 מיליון דולר שהונפקו על ידי ענקית הביטוח AIG. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. התחייבותה של פימקו, באמצעות עסקות CDS שביצעה, עשויה להתברר כיקרה ביותר אם AIG תקרוס.

קרן טוטאל ריטרן פאנד, קרן האג"ח הגדולה בעולם המנוהלת על ידי ביל גרוס, ערבה בפועל לחובותיה של AIG באמצעות ניירות CDS שמכרה למשקיעים. ניירות אלה אמורים להיפרע אם AIG תגיע למצב של חדלות פירעון. הקרן, המנהלת נכסים בסך 132 מיליארד דולר, מכרה ביטוח נגד פשיטות רגל על אג"ח בסך 7.7 מיליארד דולר, כולל אג"ח בסך 4.8 מיליארד דולר שהונפקו על ידי חברות במגזר הפיננסים.

עסקות CDS - credit default swap - הן הסכם דו צדדי המאפשר העברת סיכון אשראי של צד שלישי מצד ראשון לצד שני. צד אחד בעסקת ההחלפה הוא המלווה, העומד בסיכון שמיטת חוב מהצד השלישי. הצד השני בעסקת ההחלפה מסכים לספק ביטוח לסיכון זה, בתמורה לתשלומים תקופתיים (סוג של פרמיית ביטוח).

אם הצד השלישי שומט את חובו - הצד השני, שסיפק את הביטוח, חייב לרכוש מהצד הראשון, המבוטח, את האג"ח שלא נפרעו ולשלם לצד הראשון המבוטח את שארית הריבית ואת הקרן. חוזי החלף משמשים את המשקיעים למטרת הימור על סיכויי שמיטת חובות, והם אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הנגזרים בשנים האחרונות. 62 טריליון דולר של אג"ח והלוואות מכוסים על ידי CDS.

ההשקעה ב-CDS התבצעה במסגרת הימורו של גרוס כי האג"ח של חלק מחברות הפיננסים המצויות בקשיים יתאוששו, משום שהן חשובות מדי מכדי שהממשל האמריקאי יניח להן ליפול. הימורו של גרוס הועמד ביום שני במבחן רציני, לאחר שהממשל הניח לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס לפשוט רגל והבנק הפדרלי דחה את בקשתה של AIG למימון חירום בסך 40 מיליארד דולר.

מחירם של חוזי ה-CDS על אג"ח של חברות פיננסים רשם אתמול את הזינוק החד ביותר שלו אי פעם, בשל חששם של המשקיעים כי בנקים ובנקי השקעות נוספים נמצאים בסכנה של פשיטת רגל. החששות בנוגע לעתידה של AIG קיבלו היום חיזוק משמעותי, לאחר שחברות דירוג האשראי מודי'ס וסטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידו את דירוג האשראי של החברה, לאחר שנודע ממקורות המקורבים לחברה כי AIG מבקשת הלוואות בסך של 70 עד 75 מיליארד דולר מהבנקים גולדמן סאקס וג'יי.פי מורגן צ'ייס. גורמים המקורבים ל-AIG מסרו אתמול לעיתון הבריטי "טיימס" כי אם יורד דירוג האשראי של החברה היא תקרוס.

גרוס, שהרוויח 1.7 מיליארד דולר ביום אחד כתוצאה מהלאמתן של ענקיות המשכנתאות האמריקאיות פאני מיי ופרדי מאק, הוא אחד מהמפסידים הגדולים ביותר כתוצאה מנפילתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. פימקו החזיקה באג"ח של ליהמן בלפחות 12 מהקרנות שלה, כולל טוטאל ריטרן פאנד. גרוס, המנכ"ל השותף של החברה ואחד ממייסדיה, רכש אג"ח של ליהמן ברדרס עד חודש יוני, לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully