וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "חיל האוויר אשם בכשלון בלבנון"

יהושע בריינר

16.9.2008 / 10:47

הרמטכ"ל לשעבר תקף את התנהלות החיל בזמן מלחמת לבנון השניה. "לובשי המדים הכחולים הפגינו עריצות והסירו מעצמם את האחריות"

רב אלוף במילואים משה (בוגי) יעלון תוקף היום (שלישי) את תפקודם של מפקדים בכירים מחיל האוויר במלחמת לבנון השניה, ואת הקשר שהיה בין הדרג הצבאי לדרג המדיני. לדברי יעלון, במהלך המלחמה "לובשי המדים הכחולים הפגינו עריצות".

יעלון, שנאם בכנס צבא וביטחון בלטרון, אמר כי בזמן המלחמה, "הייתה אג'נדה אווירית בחדרם של מקבלי ההחלטות, ולובשי המדים הכחולים חשבו שזאת ההזדמנות שלהם לתת הופעה. לכן אפילו אלוף פיקוד הצפון לא הוזמן לדיון". "לצערי, אמר יעלון, "אחרי המלחמה הם זרקו את האחריות לאלה שהיו לפניהם בתפקיד או לאלו שהיו מתחתיהם".

יעלון תקף גם את הקשר שהיה בזמן המלחמה בין דרגי הממשלה והדרג הצבאי הבכיר, והגדיר אותו כ"כושל". "היציאה למלחמה בלי יעד מדיני עם לוח זמנים ברור זה החטא הקדמון שתוצאותיו ראינו בהמשך", אמר. הוא ציין, כי "להבדיל מהיציאה למבצע ענבי זעם ב-96', אז ישבה הממשלה ביחד עם דרגי הצבא הבכירים לעשרות דיונים בנושא, לפני מלחמת לבנון, הקבינט הביטחוני לא צבר תובנות בעניין חיזבאללה". לדבריו, "אחרי שעתיים וחצי של דיון החליטו לצאת למלחמה בלי להחליט מה יהיה בסופה".

לפי יעלון, "החשש מהשקיעה בבוץ הלבנוני, על אף שהיה אפשר להימנע ממנו, הוא שהביא לכך שלא הפעילו בזמן את התמרון היבשתי כפי שהיה בתוכניות. האופציה היחידה שהדרג הצבאי הציג לדרג המדיני הוא אופציה אווירית סטרילית, והיה נדמה להם שיש להם את הפטנט שאיתו נגיע להישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully