וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת רמדיה" הסינית: חשש לעוד מקרי מוות

טלי גולדשטין

16.9.2008 / 10:22

מעל 1,200 תינוקות אובחנו עם אבנים בכליות בעקבות צריכת אבקת מזון רעילה מתוצרת חברת "סאנלו". שני תינוקות מתו

מספר התינוקות הסינים שככל הנראה יחלו כתוצאה מצריכת אבקת החלב הרעילה, צפוי לעלות בעוד החיפוש אחר קורבנות נוספים נמשך. כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הממלכתית בסין. מעל 1,200 תינוקות אובחנו עם אבנים בכליות בעקבות צריכת המזון מתוצרת חברת "סאנלו". שני תינוקות מתו ומעל ל-50 נמצאים במצב קשה לאחר שצרכו את אבקת החלב, המכילה מלמין כימי, חומר המשמש לייצור פלסטיק ודשן.

"מספר הקורבנות עלול לעלות בעוד החיפוש אחר תינוקות נוספים שצרכו את המזון הנגוע מתפשט ברחבי המדינה, גם לאזורים הכפריים", דיווח העיתון "צ'יינה ריפורט". "המספר עלול לעלות בחדות בימים הקרובים ויותר הורים לוקחים את ילדיהם לבדיקות רפואיות", נכתב בעיתון. ממשלת סין רואה בתקרית מסוכנת ביותר והקימה צוות חירום מיוחד שיטפל בפרשה.

לפני כשנה, הטלוויזיה הממלכתית בסין שיבחה את "סאנלו" והציגה אותה כמודל לאמינות ואיכות. כעת, עומדת החברה, והממשלה הסינית, בפני זעם ציבורי גובר. "סאנלו", הנמצאת בבעלות חלקית של ענקית החלב הניו זילנדית "פונטרה" עצרה בשבוע שעבר את הייצור לאחר שנתגלה הליקוי.

פרשה דומה לפני ארבע שנים

תעשיית החלב הסינית גדלה בקצב מהיר וגופי הרגולציה האחרים על בטיחות המזון מתקשים להדביק קצב זה. בנוסף, אין תקנים אחידים המיושמים על המוצרים והפיקוח המשפטי על המגזר קלוש. מפקחי הממשלה אינם יכולים לפקח על כל ספקיות החלב המפוזרות במדינה.

סין היא השוק השני בגודלו בעולם לאבקת חלב לתינוקות. "סאנלו" היתה החברה הרווחית ביותר מזה 15 שנים ושלטה על 18.3% מהמכירות במגזר ב-2007. החברה שולטת בעיקר באזורים הכפריים העניים, בהם חקלאים ועובדים מהגרים מוצאים שקל יותר להאכיל את התינוקות באבקת מזון מאשר להניקם. יש ם המאמינים כי זה בריא יותר.

לפני ארבע שנים מתו לפחות 13 תינוקות סינים בעקבות פרשה דומה. כעת מתחדשים החששות בנוגע לתקנות הביטחון הסיניות, וזאת על רקע הבטחת ההנהגה הסינית לשפר את האכיפה במעצמה שהפכה לאחת מייצואניות המזון הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully