וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מאסר בפועל לחברים בארגון פשע

עדי שמחוביץ

16.9.2008 / 10:03

החוק למאבק בארגוני הפשע עובד. הבוקר נגזרו עונשי מאסר וקנסות של עד מיליון שקל על 13 חברים בארגונו של מרוואן נאצר

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) את דינם של 13 נאשמים במסגרת חוק המאבק בארגוני הפשיעה. על מרוואן נאצר, שהורשע בכך שעמד בראש ארגון הפשיעה, נגזרו 15 שנות מאסר וקנס של שלושה מיליון שקלים. על 11 נאשמים נוספים, שהורשעו בחברות בארגון, נגזרו בין שנה לעשר שנות מאסר וקנסות כספיים עד לסכום של מיליון שקלים. כמו כן, הורשעו בעבירות של הלבנת הון, אלימות, סחיטה באיומים ועבירות מס בסכום של יותר מ-100 מיליון שקלים.

זוהי ההרשעה הראשונה בארץ לפי חוק המאבק בארגוני הפשיעה, שנכנס לתוקף ב-9 ביוני 2003. הצעת החוק, היוצרת מנגנון שמאפשר להילחם בכל הרבדים של ארגון הפשיעה, מתמודדת עם הקושי להוכיח את הקשר בין ראשי הארגונים למבצעי העבירות.

לאחר הדיון פרצה מהומה ביציאה מאולם בית המשפט. בני משפחתם של הנאשמים יצאו בקריאות נגד עו"ד אביגדור פלדמן, שייצג חלק מהנאשמים בתיק. הם קראו בצעקות שפלדמן "מכר אותם", וקיללו את השופטים ועורכי הדין. "הכלבים ניצחו", צעקו.

מעיין בן-ארי מפרקליטות מחוז מרכז, אחת התובעות בתיק, אמרה לאחר הדיון, כי הפרקליטות מרוצה מההישג המשפטי בתיק. הפרקליטות עומדת על כך שהמלחמה בארגוני הפשיעה היא לראשונה לחימה כלכלית. "ארגוני הפשיעה לא יכולים לעבוד ללא צינור כסף, היא אומרת. בשל כך, העבודה על התיק נעשתה בשיתוף פעולה בין פרקליטות מחוז המרכז לפרקליטות מיסוי וכלכלה. הפרקליטים הנוספים שלקחו חלק בתיק הם עו"ד אביב שרון ואורית גולדמן מפרקליטות ניסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully