וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קתרינה מנצחת את אייק גם בסכום הנזקים

טלי גולדשטין

16.9.2008 / 10:00

להוריקן אייק היתה השפעה מוגבלת על מחירי הנפט במפרץ מקסיקו, והנזק הכלכלי רחוק מהיקף נזקי הוריקן קתרינה ב-2005

הוריקן אייק נושא גם חדשות טובות. ככל הנראה הנזק שנגרם מהסופה לא ישתווה לנזקי הוריקן קתרינה. שלא בדומה לסופה שהציפה את ניו אורלינס ב-2005, לאייק השפעה מוגבלת על מתקני ואסדות הנפט במפרץ מקסיקו והנזק הכלכלי כתוצאה מהסופה רחוק מלהסתכם ב-40 מיליארד דולר – סך נזקי קתרינה.

לטענת אנליסטים, כתוצאה מכך, ההשפעה על הכלכלה האמריקאית צפויה להיות משמעותית, אך מוגבלת. "הכלכלה תחוש בהשלכות הסופה – אך לא כהיקף של קתרינה", אמר בראד יואינג, כלכלן באוניברסיטת טקסס.

הערכות ראשוניות של נזקי אייק נאמדות ב-8-18 מיליארד דולר. "המשפט החשוב ביותר שתשמעו הוא: 'פחות מקתרינה, יותר מסופות אחרות' ", אמר אד פרידמן, אנליסט באתר Economy.com של חברת דירוג האשראי מוד'יס.

אייק לא היה חזק דיו כדי לשתק את תשתיות מגזר הנפט באזור, שעברו שיפורים לאחר שנהרסו ב-2005 בהוריקן קתרינה. "התשתיות חזקות יותר כעת", אמר ג'ים בורקהארד, מחברת קיימברידג' אנרג'י ריסרץ'. "התושבים, הרשויות והחברות מוכנות יותר מאשר היו לפני שנתיים", הוסיף.

נמל יוסטון נסגר ביום שני עקב הסופה אייק. הנמל הוא נקודת כניסה חשובה עבור מוצרים מאירופה ומאמריקה הלטינית. לדברי גורמים בכירים, הנמל צפוי להיפתח בהמשך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully