וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 הרוגים בקרבות בין חמאס לחמולת דורמוש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2008 / 12:11

בקרבות נהרגו שוטר חמאס ו-10 מאנשי החמולה, בהם ילדה. העימותים פרצו בעקבות ניסיון מעצר של מבוקשים שהיו חשודים בפגיעה בחמאס. דובר הארגון: הקרבות הסתיימו בהצלחה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האם לאחר שנלחם בחמולת חילס ברצועת עזה, מתכוון חמאס לפעול נגד חמולת דורמוש? במהלך קרבות שהחלו הלילה (שלישי) בין אנשי החמולה לבין שוטרי חמאס נהרגו שוטר ועשרה מאנשי החמולה, בהם ילדה. החמולה, המעידה על עצמה שהיא מקורבת לארגון אל-קאעדה, קשורה לפיגועי טרור ולפעילות פלילית. לפי דיווח מקורות פלסטינים, עשרות בני אדם נפצעו. דובר משטרת חמאס, איהאב אל-רסין, טוען שהמבצע הסתיים בהצלחה.

העימותים פרצו לאחר ששוטר חמאס נורה למוות ושוטר נוסף נפצע מירי של אנשי החמולה. המקרה אירע בעת ניסיון מעצר של מוחמד וג'מיל דורמוש, שני מבוקשים מהחמולה שהיו חשודים בפגיעה בחמאס ובפעילות פלילית באזור עזה. בחמאס החליטו לפעול אמש ולפנות בוקר על מנת לעצור את מי שירה לעבר השוטר והרג אותו. לאחר שכיתרו את אזור מגוריהם ודרשו להסגיר את היורה, החלו קרבות קשים בין הצדדים שהביאו למותם של שני חברי החמולה.

בתחילת חודש אוגוסט פשט חמאס על הבתים של חמולה אחרת ברצועה, חמולת חילס המזוהה עם פתח, ועצר רבים מבניה. במהלך עימותים שאירעו בין הצדדים נהרגו תשעה פלסטינים ועשרות נפצעו. דובר משטרת חמאס הודיע כי אין שום דבר אישי נגד בני משפחת חילס אלא נגד מי שמעורב בחיסול חמשת אנשי חמאס שאירע מספר ימים לפני כן.

עדכון ראשון: 9:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully