וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טחנות הצדק טוחנות לאט - אבל טוחנות

15.9.2008 / 22:16

יוזף שונגרבר בן ה-90 מואשם בפשעים נגד האנושות לאחר שהיחידה שעליה פיקד במלחה"ע ה-2 הרסה כפר איטלקי ורצחה 13 אנשים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

גרמני בן 90 עמד היום (שני) למשפט במינכן בגין ביצוע פשעים נגד האנושות במהלך מלחמת העולם השניה. יוזף שונגרבר היה, לטענת התביעה, מפקד יחידה בכפר האיטלקי פלזנו. ב-27 ביוני, 1944, חיילים גרמניים הרסו את כל בתי הכפר, כלאו 13 כפריים בבית ופוצצו אותו. מחוץ לבית המשפט, עשרות מפגינים דרשו את כליאתו של שונגרבר מאחורי סורג ובריח.

הרציחות, שהתרחשו לפני מעל ל-60 שנה, בוצעו כתגובה למתקפה בה נהרגו שני חיילים גרמניים. "13 בני אדם נרצחו באכזריות. אזרחים שלא היה להם שום קשר למלחמה", אמר התובע הראשי אנטון וינקלר. התובע אמר כי איסוף הראיות התגלה כמשימה קשה משום שהתקרית אירעה לפני כל כך הרבה שנים. "עדים רבים כבר לא בין החיים. למרבה המזל, כמה עדיין נמצאים איתנו, אך חלקם שכחו פרטים. איסוף הראיות לא היה קל. אך אנו יודעים שמקרה דומה אירע באיטליה באותו זמן".

המשפט צפוי להסתיים בסוף אוקטובר. עם זאת, הוא עלול להימשך מעבר למצופה בגלל גילו המבוגר של הנאשם. "הנאשם די מבוגר. הערכה רפואית קבעה כי הוא כשיר להעיד. עם זאת, נעשה הפסקות כשהוא יזדקק להן".

שונגרבר מכחיש את האישומים. בספטמבר 2006, הצבא האיטלקי גזר עליו מאסר עולם שלא בפניו. גרמניה אינה מכירה בפסיקת בתי משפט צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully